Toimintaterapeutit muutoksen tekijöinä

Toimintaterapian 17. tutkimus- ja kehittämissymposium 26.4.2018

Julkaistu 23.1.2018

Valtakunnallinen Suomen Toimintaterapeuttiliiton ja ammattikorkeakoulujen yhdessä järjestämä symposium pidetään Jyväskylän ammattikorkeakoulussa 26.4.2018. Tilaisuus tarjoaa tutkijoille, opiskelijoille, opettajille sekä työssä oleville toimintaterapeuteille mahdollisuuden tulla kuulemaan ja keskustelemaan toimintaterapian kehittämisen uusista haasteista suhteessa yhteiskunnassamme menossa olevaan muutokseen. Lisätiedot ja ilmoittautuminen JAMK.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

JUKO | Valtiolla edessä yt-suma – katso, lue ja kuuntele, miten tilannetta kommentoi JUKOn neuvottelupäällikkö Minna Salminen →

– Tuhansien virkamiesten vähentäminen käytännössä muutaman kuukauden valmisteluajalla ei onnistu hyvän hallinnon mukaisesti. Huonolla hallinnolla ehkä, jos hallitus niin tahtoo, arvioi JUKOn valtiosektorin neuvottelupäällikkö Minna Salminen.