Vahva TOImija seminaari 15.11.2018

Tule mukaan Vahva TOImija seminaariin oppimaan uutta ja tapaamaan kollegoita tai osallistumaan webinaarin kautta. Syksy toisen seminaarin aihe on toimintaterapian tieteellisesti tutkittu tieto.

Julkaistu 16.9.2018

Syksyn toinen Vahva TOImija seminaari pidetään 15.11.2018 klo 13.00 - 16.00. Seminaarin aiheena on toimintaterapia-alan tieteellisesti tutkittu tieto. Tilaisuuden pääpuhujana toimii toimintaterapeutti, PhD Annikki Arola. Hän esittelee tuoreen väitöskirjansa, jonka aihe on Juuret kahdessa maassa – toiminta ja terveys ikääntyneiden siirtolaisten arjessa.

Lisäksi tilaisuudessa esitellään toimintaterapia-alan tieteellinen julkaisu SJOT - Scandinavian Journal of Occupational Therapy. Esittelijänä toimii julkaisun kansallinen toimittaja, toimintaterapeutti, PhD Greta Häggblom Kronlöf. Seminaarissa esitellään myös Jönköpingin yliopistossa toimintaterapiaa pääaineena opiskelleiden toimintaterapeuttien pro gradu -töitä. Jonna Shemeikka-Oubellan aihe on Koululaisten toimintaterapia-interventioiden vaikuttavuus: systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja Meri Pekkasen aihe on Merkitykselliseen toimintaan sitoutuminen ja sen yhteys sosiaaliseen tukeen suomalaisessa työikäisessä väestössä. Lisäksi tilaisuudessa esitellään ammattikorkeakoulujen työelämälähtöistä tutkimustyötä: työkyvyn arviointivälineet WEIS, WRI , AWP, AWC. Esittelijänä toimivat toimintaterapeutit, toimintaterapian lehtorit Jennie Nyman ja Janett Halonen.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen 7.11. mennessä tästä linkistä.
Seminaarin jälkeen on Toimintaterapeuttiliiton syyskokous.

Käytännön ohjeita

Tilaisuudet pidetään Helsingissä, Akava-talolla (Rautatieläisenkatu 6, käyntiosoite Kellosilta 7). Seminaari on tarkoitettu TOI:n jäsenille ja ne ovat maksuttomia, mutta peruuttamattomista ilmoittautumisista paikan päälle veloitamme 20 euroa. Seminaarin oheismateriaali toimitetaan määräaikaan mennessä ilmoittautuneille.

Seminaaria voi seurata myös webinaarina ja TOI suositteleekin, että esimerkiksi saman työpaikan tai lähialueen toimintaterapeutit kokoontuvat seuraamaan luentoja yhdessä. Vaikka seminaaria seurattaisiinkin yhdessä esimerkiksi aluetapaamisessa on jokaisen osallistujan ilmoittauduttava seminaariin erikseen. Webinaarin tallenteen voi katsoa myös myöhemmin mutta linkin saaminen edellyttää ilmoittautumista määräaikaan mennessä. Linkki on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön ja sen jakaminen on kielletty.

Someviestintää tilaisuuksista voi seurata ja seminaarista voi somettaa teemalla #VahvaTOImija.
Tapahtuman Facebook-tapahtumasivu.

Lisätietoja:

Tervetuloa!

Akavan 13 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattijärjestön yhteinen hallitusohjelmakannanotto →

Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistamisen valmistelun myötä tieto ja ymmärrys sosiaali- ja terveydenhuoltomme vahvuuksista ja kipupisteistä on selkiytynyt. Valtakunnallisen ratkaisun tulee perustua tälle asiantuntijatiedolle.

Toimintaterapeuteista tuli järjestöpolitiikan pelinappuloita Helsingissä →

Osa Helsingin kaupungin toimintaterapeuteista tipahti paikallisten järjestelyerien ulkopuolelle neuvotteluissa, joiden käänteet herättävät ihmetystä: työnantaja esitti korotuksia toimintaterapeuteille, mutta muut työntekijäjärjestöt torppasivat ehdotuksen.

Mediatiedote: Arkikuntoutus – avain ikäihmisten kotona asumiseen →

Ikääntyneiden kotikuntoutuspalveluiden kustannusvaikuttavuutta tutkitaan nyt myös Suomessa.