Vahva TOImija seminaari 15.11.2018

Tule mukaan Vahva TOImija seminaariin oppimaan uutta ja tapaamaan kollegoita tai osallistumaan webinaarin kautta. Syksy toisen seminaarin aihe on toimintaterapian tieteellisesti tutkittu tieto.

Julkaistu 16.9.2018

Syksyn toinen Vahva TOImija seminaari pidetään 15.11.2018 klo 13.00 - 16.00. Seminaarin aiheena on toimintaterapia-alan tieteellisesti tutkittu tieto. Tilaisuuden pääpuhujana toimii toimintaterapeutti, PhD Annikki Arola. Hän esittelee tuoreen väitöskirjansa, jonka aihe on Juuret kahdessa maassa – toiminta ja terveys ikääntyneiden siirtolaisten arjessa.

Lisäksi tilaisuudessa esitellään toimintaterapia-alan tieteellinen julkaisu SJOT - Scandinavian Journal of Occupational Therapy. Esittelijänä toimii julkaisun kansallinen toimittaja, toimintaterapeutti, PhD Greta Häggblom Kronlöf. Seminaarissa esitellään myös Jönköpingin yliopistossa toimintaterapiaa pääaineena opiskelleiden toimintaterapeuttien pro gradu -töitä. Jonna Shemeikka-Oubellan aihe on Koululaisten toimintaterapia-interventioiden vaikuttavuus: systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja Meri Pekkasen aihe on Merkitykselliseen toimintaan sitoutuminen ja sen yhteys sosiaaliseen tukeen suomalaisessa työikäisessä väestössä. Lisäksi tilaisuudessa esitellään ammattikorkeakoulujen työelämälähtöistä tutkimustyötä: työkyvyn arviointivälineet WEIS, WRI , AWP, AWC. Esittelijänä toimivat toimintaterapeutit, toimintaterapian lehtorit Jennie Nyman ja Janett Halonen.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen 7.11. mennessä tästä linkistä.
Seminaarin jälkeen on Toimintaterapeuttiliiton syyskokous.

Käytännön ohjeita

Tilaisuudet pidetään Helsingissä, Akava-talolla (Rautatieläisenkatu 6, käyntiosoite Kellosilta 7). Seminaari on tarkoitettu TOI:n jäsenille ja ne ovat maksuttomia, mutta peruuttamattomista ilmoittautumisista paikan päälle veloitamme 20 euroa. Seminaarin oheismateriaali toimitetaan määräaikaan mennessä ilmoittautuneille.

Seminaaria voi seurata myös webinaarina ja TOI suositteleekin, että esimerkiksi saman työpaikan tai lähialueen toimintaterapeutit kokoontuvat seuraamaan luentoja yhdessä. Vaikka seminaaria seurattaisiinkin yhdessä esimerkiksi aluetapaamisessa on jokaisen osallistujan ilmoittauduttava seminaariin erikseen. Webinaarin tallenteen voi katsoa myös myöhemmin mutta linkin saaminen edellyttää ilmoittautumista määräaikaan mennessä. Linkki on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön ja sen jakaminen on kielletty.

Someviestintää tilaisuuksista voi seurata ja seminaarista voi somettaa teemalla #VahvaTOImija.
Tapahtuman Facebook-tapahtumasivu.

Lisätietoja:

Tervetuloa!

Toimintaterapeutti Anne Kanto-Ronkanen ministeriön erityisasiantuntijaksi →

Toimintaterapeutti, TtM Anne Kanto-Ronkanen on valittu Sosiaali- ja terveysministeriöön erityisasiantuntijaksi 7.1.2019 alkaen. Perus- ja perhepalveluministeri Annika Saarikko vahvisti valinnan marraskuun alussa. Tehtävään kuuluu toimia asiantuntijana kuntoutukseen liittyvissä asioissa.

Toimintaterapian väitöskirja: Maahanmuuttajataustalla on luultua vähäisempi yhteys kokemukseen terveydestä →

Suomalaiset ikääntyneet erottuivat Ruotsissa jääräpäisyydellään.

Kelan hallituksen tulee käsitellä terapialiittojen esitys vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen ongelmien korjaamiseksi →

Akavalaiset kuntoutusalan liitot ja Kuntoutusyrittäjät: Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen täydentävä, uusi hankinta ei korjaa jo toteutuneessa hankinnassa tapahtunutta virhettä.