Julkaistu 19.8.2020

Toimintaterapeuttiliitto, tuttavallisemmin TOI, on akavalainen kuntoutusalan ammattiliitto. Haemme nyt joukkoomme asiantuntijaa, jonka tehtävänä on yrittäjäjäsenten tukeminen koronaviruksen aiheuttamassa poikkeuksellisessa yhteiskunnallisessa tilanteessa.

Tarvitsemme kollegan, joka paneutuu ammattimaisesti liiton ja sen jäsenpalveluiden toteuttamiseen. Seuraat tehtävässäsi aktiivisesti kansallisia ohjeistuksia ja teet tarvittavan taustatyön niiden soveltamiseksi toimintaterapia-alalle. Tehtäväsi on vastata yrittäjäjäsenten keskitetyistä jäsenpalveluista ja -viestinnästä. Teet toimiston kanssa yhteistyötä edunvalvonnan suunnittelussa ja toteutuksessa. Yksilöllisestä jäsenpalvelusta vastaa liiton aikaisemman toimintatavan mukaisesti toimiston muu henkilökunta.

Tunnet toimintaterapia- ja kuntoutusalan yrittäjyyden hyvin ja sinulla on kattavat yleistiedot elinkeinopolitiikasta myös laajemmin. Olet tottunut seuraamaan poliittisia päätöksiä ja yrittäjätoimintaan liittyvää lainsäädäntötyötä. Olet perehtynyt ammattiliittojen rooliin yhteiskunnassa ja osaat sovittaa sen yhteen toimintaterapia-alan yrittäjätoiminnan kanssa. Pystyt omaksumaan kirjallista ja suullista tietoa nopeasti sekä tuottamaan kerätystä tiedosta sujuvaa viestintää eri viestintäkanaviin. Vastaat yrittäjille kohdennetusta Facebook-viestinnästä sekä sähköisten jäsenkirjeiden tuottamisesta.

Tarjoamme mielenkiintoisen, ainutlaatuisen ja vastuullisen työtehtävän. Toimintaterapia-alan yli 300 kokopäiväistä ja osa-aikaista yrittäjää tuottavat pääasiallisesti palveluita julkiselle sektorille, Kelalle sekä vakuutusyhtiöille. Palveluita tuotetaan toimitiloissa, koti-, päiväkoti- ja työpaikkakäynteinä sekä monenlaisissa asiakkaan merkityksellisen arjen ympäristöissä.

Meillä on kehittämismyönteinen, välitön ja joustava työskentelyilmapiiri. Liitossa uudistetaan toimintaa ja toimintatapoja aktiivisesti ja jäsenlähtöisesti.

Odotamme, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto sekä kokemusta yrittäjyydestä. Arvostamme järjestökokemusta, itsenäistä ja positiivista työotetta, osaamista some-viestintään sekä hyviä, toimistotyöskentelyn edellyttämiä it-valmiuksia. Joustava asenne työtehtävien suhteen ja tiimityötaidot ovat meille tärkeitä. Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen kirjallinen ja suullinen taito. Ruotsin kielen hyvästä suullisesta ja kirjallisesta osaamisesta on etua.

Tarjoamme määräaikaisen, vuoden loppuun saakka jatkuvan tuntityön ja täytämme paikan heti, kun sopiva henkilö löytyy. Työ toteutuu pääasiallisesti etätyönä.

Jos sinusta tuntuu, että olisit hyvä vahvistus uudistuvaan liittoomme, lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen ja ansioluetteloineen perjantaihin 28.8.2020 mennessä sähköisellä hakemuksella.

Lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Leila Mäkelä p. 040 823 4413 tiistaina 25.8.2020 klo 8-10 ja 16-18. Haastattelut toteutamme elo-syyskuun vaihteessa.

Toimintaterapeuttiliitto etsii yrittäjien ja ammatinharjoittajien edunvalvonnan asiantuntijaa →

Toimintaterapian tutkimukseen panostaminen edistää hyvinvointiyhteiskunnan kehitystä →

Koronapandemian jälkeen on entistä tärkeämpää, että kuntoutuksen tieteellisessä tutkimuksessa huomioidaan terveystaloustieteellinen näkökulma. Toimintaterapian arvo tunnetaan terveydenhuoltoalan ammattilaisten ja päättäjien keskuudessa yhä paremmin, mutta toimintakykyä edistävien toimenpiteiden suunnittelussa ja resurssien jakamisessa ei vielä huomioida riittävästi kuntoutusinterventioiden taloudellista merkitystä.

Toimintaterapeuttiliiton tiedote sairaanhoitopiireille: Etätoimintaterapia tuottaa yhtä hyviä tuloksia kuin kasvokkain tapahtuva kuntoutus →

Tutkimusnäytön perusteella etäkuntoutus, mukaan lukien etätoimintaterapia, tuottaa yhtä hyviä tai jopa parempia tuloksia kuin perinteinen kasvokkain tapahtuva kuntoutus. Erityisen hyödyllistä etäkuntoutuksessa on, että kuntoutus voidaan toteuttaa asiakkaan arkiympäristössä, mikä vahvistaa opittujen taitojen siirtymistä kuntoutujan arkeen.