Jäsenlajit ja jäsenyyden hinnat

Tervetuloa Toimintaterapeuttiliiton jäseneksi! Ohessa tietoa jäsenlajeista, jäsenyyden hinnoista ja jäseneduista. Liity jäseneksi tästä.

Jäsen

Toimintaterapeuttiliiton jäseneksi voidaan hyväksyä toimintaterapeuttikoulutuksen suorittanut henkilö. Jäsenmaksu on 1,3% päätoimen ennakonpidätyksen alaisista tuloista kuten bruttopalkasta, lomakorvauksista, lomarahasta ja luontoiseduista sekä työttömyyskassan maksamasta ansiosidonnaisesta päivärahasta ja vuorottelukorvauksesta. Jäsenyys sisältää kaikki Toimintaterapeuttiliiton palvelut: työttömyysturvan, jäsenvakuutukset, henkilökohtaisen jäsenpalvelun sekä valikoidut ostoedut.

Yrittäjänä toimiva jäsen

Yrittäjänä ja ammatinharjoittajana toimivan jäsenmaksu on 200 € vuodessa. 1.7. jälkeen liittyneen tai yritystoiminnan aloittaneen yrittäjän jäsenmaksu loppuvuodelle on 100 €. Yrittäjän ja ammatinharjoittajan jäsenyys sisältää työttömyyskassaa lukuun ottamatta kaikki Toimintaterapeuttiliiton palvelut.

Opiskelijajäsen

Opiskelijajäseneksi voidaan hyväksyä toimintaterapia-alan opiskelija. Perimme jäsenmaksun, jos opiskelija työskentelee opintojen ohessa ja haluaa kauttamme työttömyysturvan. Muutoin opiskelijajäsenyys on ilmainen. Opintojen päättyessä tulee ilmoittaa valmistumispäivämäärä osoitteeseen , jolloin jäsenyys muutetaan varsinaiseksi jäsenyydeksi (ks. yllä ’jäsen’).

Työssäkäyvä opiskelija

Opiskelujen ohella palkkatyötä tekevä opiskelija saa halutessaan liiton palvelut, kuten työttömyysturvan, jäsenvakuutukset sekä henkilökohtaisen jäsenpalvelun työssäkäyvän opiskelijan jäsenhintaan 70€ vuodessa. Opintojen päättyessä tulee ilmoittaa valmistumispäivämäärä osoitteeseen , jolloin jäsenyys muutetaan varsinaiseksi jäsenyydeksi (ks. yllä ’jäsen’).

Eläkeläisjäsen

Jäsen voidaan omasta pyynnöstään hyväksyä eläkeläisjäseneksi, kun henkilö on jäänyt pysyvästi ja kokoaikaisesti eläkkeelle. Eläkeläisjäseneltä ei peritä jäsenmaksua.

Kunniajäsen

Kunniajäseneksi voidaan kutsua henkilö, joka on erityisen ansiokkaalla tavalla toiminut liiton hyväksi tai edistänyt toimintaterapeuttien työtä ja tunnettuutta. Kunniajäseneltä ei peritä jäsenmaksua.

Kannattajajäsen ja -yhteisö

Kannattajajäseneksi voidaan hyväksyä yksityinen henkilö, kannattajayhteisöksi rekisteröity yhdistys, säätiö tai oikeustoimikelpoinen yhteisö, joka haluaa edistää ja tukea liiton toimintaa. Kannattajahenkilö ei voi olla koulutukseltaan toimintaterapeutti tai opiskella toimintaterapia-alaa. Kannattajahenkilön vuosittainen tukimaksu on 100 €, kannattajayhteisön 1000 €.

Sidosryhmäyhteistyö

Liitto tekee jäsenlajeista riippumatonta sidosryhmäyhteistyötä. Keskeisin sidosryhmä on toimintaterapia-alan opettajat.

Onko sinulla kysymyksiä jäsenyydestä? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!