Jäsenmaksukäytännöt

Toimintaterapeuttiliiton jäsenmaksun voi maksaa itse tai se voidaan pidättää suoraan palkasta. Erityistilanteissa voit hakea vapautusta jäsenmaksusta.

Jäsenmaksun maksaminen itse

Toimintaterapeuttiliiton jäsenmaksun voi maksaa suoraan TOI:lle. Itse maksettaessa jäsenmaksu tulee maksaa kerran kuukaudessa viitenumeroa käyttäen. Viitteen saat meiltä postitse, sähköpostitse tai hakemalla jäsenen verkkopalvelusta. Tilaa e-lasku omassa verkkopankissasi etsimällä laskuttajatiedot nimellä Suomen Toimintaterapeuttiliitto. Vastuu jäsenmaksun maksamisesta ja maksun oikeellisuudesta on jäsenellä.

Jäsenmaksun tilittää työnantaja

Työnantaja voi tilittää jäsenmaksun suoraan palkasta, mikäli asiasta on sovittu valtakirjalla. Molempien osapuolten allekirjoittamasta valtakirjasta jää yksi kopio jäsenelle, yksi työnantajalle ja yksi postitetaan Toimintaterapeuttiliitolle. Vastuu jäsenmaksun maksamisesta ja maksun oikeellisuudesta on jäsenellä, joten suosittelemme tarkastamaan jäsenmaksun suorituksen palkkatodistuksesta säännöllisesti.

Vapautus jäsenmaksusta

Kelan etuuksista – kuten vanhempainrahasta, lastenhoidon tuesta, opintotuesta, työttömän peruspäivärahasta tai sairauspäivärahasta – ei peritä jäsenmaksua. Jäsen voi saada jäsenmaksuvapautuksen ilmoittamalla sen syyn ja keston Toimintaterapeuttiliitolle. Ilmoituksen voi tehdä verkkopalvelussamme.

Yrittäjänä tai ammatinharjoittajana toimiva jäsen voi saada jäsenmaksuvapautuksen, mikäli hän keskeyttää yritystoimintansa kokonaan Kelan etuuksia koskevalta ajalta. Ilmoitukset tehdään verkkopalvelumme kautta.

Ladattavat tiedostot

Valtakirja (pdf)