Jäsenmaksukäytännöt

Jäsenmaksun maksamisesta voi sopia työnantajan kanssa valtakirjalla tai sen voi maksaa kätevästi e-laskulla verkkopankissa.

Jäsenmaksukäytännöt

Toimintaterapeuttiliiton jäsenmaksun voi joko maksaa itse suoraan TOI:lle tai maksun tilittämisestä voi sopia työnantajan kanssa. Itse maksettaessa jäsenmaksu tulee maksaa kerran kuukaudessa, viitenumeroita käyttäen. Työnantaja voi tilittää jäsenmaksun suoraan palkasta, mikäli asiasta on sovittu työntekijän ja työnantajan kesken tätä tarkoitusta varten tehdyllä valtakirjalla. Valtakirja tulee täyttää huolellisesti ja siinä tulee olla molempien osapuolten allekirjoitus. Allekirjoitetusta valtakirjasta jää yksi kopio jäsenelle/työntekijälle, yksi työnantajalle ja yksi tulee toimittaa Toimintaterapeuttiliitolle postitse.

Kelan etuuksista (mm. vanhempainraha, lastenhoidon tuet, opintotuki, työttömän peruspäiväraha tai sairauspäiväraha) ei makseta jäsenmaksua. Varsinainen jäsen voi saada jäsenmaksuvapautuksen ilmoittamalla sen syyn ja keston Toimintaterapeuttiliitolle. Yrittäjänä tai ammatinharjoittajana toimiva jäsen voi saada jäsenmaksuvapautuksen, mikäli hän keskeyttää yritystoimintansa kokonaan siltä ajalta kun saa Kelan etuutta. Ilmoitukset tehdään eAsioinnin kautta.

Jäsenmaksun maksaminen on jäsenvelvoite. Myös vastuu jäsenmaksun oikeellisuudesta on jäsenellä. TOI suosittelee, että ne jäsenet, joiden jäsenmaksun työnantaja tilittää, tarkastavat jäsenmaksun palkkatodistuksesta säännöllisesti.

E-lasku

Jäsenmaksun voi maksaa myös e-laskulla verkkopankissa. E-laskussa tilinumero ja viitenumerot ovat valmiina, ja maksu hoituu kätevästi verkkopankin muistuttaessa säännöllisesti. Tilaa e-lasku omassa verkkopankissasi etsimällä laskuttajatiedot nimellä Suomen Toimintaterapeuttiliitto.

Ladattavat tiedostot

Valtakirja (pdf)