Maailman suurin toimintaterapia-alan tapahtuma järjestetään hybriditapahtumana 28.-31.8.

TOIn jäsenet voivat ilmoittautua tapahtumaan jäsenhinnalla joko Pariisissa tai verkossa. Early bird -liput ovat ostettavissa 23.6. asti. Osallistuminen tukee ammatillista osaamista.

Julkaistu 4.3.2022

Maailman suurin toimintaterapia-alan tapahtuma WFOT Congress on tänä vuonna hybriditapahtuma. Joka neljäs vuosi järjestettävä konferenssi järjestetään 28.–31.8.2022 Pariisissa ja verkossa. Sen teema on Occupational R-Evolution.

Toiminnanjohtaja Leila Mäkelä rohkaisee TOIn jäseniä osallistumaan tapahtumaan.

– Kansainväliseen kongressiin osallistuminen tukee ammatillista osaamista niin tiedon kuin verkostoitumisenkin kautta. Suuri osa tutkitusta tiedosta on suoraan sovellettavissa toimintaterapiaan myös Suomessa, ja on antoisaa keskustella omasta erikoistumisalasta eri puolelta maailmaa tulevien kollegoiden kanssa.

TOIn jäsenet voivat osallistua tapahtumaan jäsenhinnalla joko Pariisissa tai verkossa. Early bird -liput ovat ostettavissa 23.6. asti. Normaalilipun hinta virtuaaliosallistujalle on 635 €, ja virtuaalilippu opiskelijoille maksaa 350 €. Lippu sisältää mahdollisuuden osallistua koko tapahtumaan ja virtuaalitapaamisiin näytteilleasettajien kanssa sekä verkostoitumisen. Päiväkohtainen lippu tapahtumaan maksaa 305 €.

Tutustu kongressiin ja sen ohjelmaan: wfotcongress2022.org

Ilmoittautuminen: wfotcongress2022.org/registration

Seuraa somessa tunnisteella #WFOT2022

Sote-sopimuksen iltakahvit 22.4. klo 17-18 →

Oletko yhtenä kysymysmerkkinä sote-sopimuksen äärellä? Tule ensi maanantaina 22.4. klo 17-18 etänä järjestettävään TOIn iltakahvitilaisuuteen kysymään mieltäsi pohdituttavat kysymykset!

Palkkahinnoittelun rakenne uudistui – toimi ja varmista, että tehtäväsi sijoitetaan oikein omalla työpaikallasi! →

Sote-alan palkkauksen uusi hinnoittelurakenne astui voimaan takautuvasti 1.2. alkaen. Kaikkien sote-alan työntekijöiden tehtävät on sijoitettava uusiin palkkahinnoittelukohtiin 1.6. mennessä.

Sote-alan ammattihenkilöitä koskeva lainsäädäntö uudistuu – tavoite henkilöstöpulan helpottaminen →

Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöitä koskevan lainsäädännön kokonaisuudistus on käynnistynyt. Säädösmuutoksilla tähdätään alan vakavan henkilöstövajeen ratkaisemiseen muun muassa arvioimalla ammattien sääntelyn tarvetta ja mahdollistamalla henkilöstön joustava työnjako. TOI vaikuttaa aktiivisesti, jotta toimintaterapeuttien asema säilyy jatkossakin säänneltynä ammattina. Tämä on toimintaterapiapalveluissa keskeistä potilas- ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta.