TOI:n puheenjohtaja vaihtuu syksyllä

Olen saanut kunnian toimia TOI:n puheenjohtajana 12 vuotta. Nämä vuodet ovat olleet antoisia, mutta nyt on aika antaa tilaa seuraavalle. Olen päättänyt, etten asetu enää ehdolle uudelle puheenjohtajakaudelle.

Julkaistu 27.4.2021

Jätän syksyllä tehtäväni kiitollisena siitä, että Toimintaterapeuttiliitosta on kasvanut näiden vuosien aikana itsenäinen, Vahva TOImija.

Olen iloinen siitä, että viimeisen kymmenen vuoden aikana olemme yhdessä saaneet rakentaa kuntoutukselle vahvempaa yhteiskunnallista asemaa, ja edistää yhteistyössä suomalaisten toimintakykyä, mahdollisuutta merkitykselliseen, toimivaan arkeen.

Jätän luottavaisin mielin TOI:n seuraavan puheenjohtajan ohjattavaksi. Kuntoutuksen alalla otetaan parhaillaan ennätyksellisen suuria yhteiskunnallisia askeleita ja toimintaterapian ala tarvitsee vahvaa puolestapuhujaa. TOI on viime vuosien aikana kasvanut kokoaan isommaksi toimijaksi ja toivon, että olen pystynyt luomaan seuraajalleni sellaiset puitteet, joista yhteistyötä kuntoutuksen ja toimintaterapian parhaaksi on mahdollista rakentaa vahvalta pohjalta.

Uusi puheenjohtaja valitaan liiton syyskokouksessa 23.9.2021.

Nyt on uuden aika – minulle ja TOI:lle

Kristina Holmberg
kristina.holmberg@toimintaterapeuttiliitto.fi

Työ- ja virkaehtosopimukseen muutoksia syyskuussa →

Julkisella sektorilla työskentelevät toimintaterapeutit siirtyvät uuteen SOTE-sopimukseen 1.9. lähtien.

TOI:n puheenjohtaja vaihtuu syksyllä →

Laki työterveyshuoltolain 3 § muuttamiseksi →

Toimintaterapeuttiliiton lausunto sosiaali- ja terveysministeriön luonnoksesta hallituksen esitykseksi laiksi työterveyshuoltolain 3 §:n muuttamisesta. Uudistuksen yhteydessä myös toimintaterapeutit tulee lisätä työterveyshuollossa toimivaksi ammattiryhmäksi.