Puheenjohtaja Anu Halonen luopuu tehtävästään vuodenvaihteessa

Toimintaterapeuttiliiton puheenjohtaja Anu Halonen on päättänyt jättää tehtävänsä vuodenvaihteessa henkilökohtaisista syistä. Halonen jatkaa liiton puheenjohtajana normaalisti 31.12.2022 saakka, ja 1.1.2023 lähtien puheenjohtajaa sijaistaa varapuheenjohtaja Kirsi Wikman. Ylimääräinen liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan kevään 2023 aikana.

Julkaistu 1.12.2022

Halosen päätöksen taustalla ovat henkilökohtaiset, perheeseen liittyvät syyt.

– Päätös luopua liiton puheenjohtajuudesta ei ollut helppo, mutta se oli minulle henkilökohtaisesti ainoa oikea tässä elämäntilanteessa. On ollut todella hienoa saada luotsata Toimintaterapeuttilittoa entistäkin vaikuttavammaksi ja näkyvämmäksi toimijaksi ja edunvalvojaksi kuluneen vuoden ajan, ja olen kiitollinen minulle puheenjohtajana osoitetusta luottamuksesta, Halonen sanoo.

Anu Halonen valittiin liiton puheenjohtajaksi viime vuoden lopussa kaudelle 2021–2025. Liiton toiminta jatkuu normaalisti puheenjohtajamuutoksesta huolimatta. Puheenjohtajaa sijaistaa vuodenvaihteen jälkeen varapuheenjohtaja Kirsi Wikman, ja ylimääräinen liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan kevään aikana.

– Toimintaterapeuttiliitto, sen jäsenet, hallitus ja työntekijät muodostavat innostavan ja asiantuntevan organisaation, jonka johtaminen on ollut todella palkitsevaa. On helpottavaa tietää, että vaikka oma matkani liiton johdossa tulee tältä erää päätökseen, tulee alan edunvalvonta- ja muu työ jatkumaan varmoin ottein myös tästä eteenpäin, Halonen toteaa.

Liiton hallitus käynnistää toimet uuden puheenjohtajan valitsemiseksi ja ylimääräisen liittokokouksen järjestämiseksi. Ylimääräisestä liittokokouksesta tiedotetaan jäsenistölle hyvissä ajoin jäsenkirjeessä ja verkkosivuilla.

Vpj Kirsi Wikman haluaa TOImintaterapeuttiliiton puolesta kiittää Halosta lämpimästi hänen tekemästään työstä toimintaterapeuttien ja koko alan eteen sekä toivottaa onnea ja menestystä jatkoon!

Lisätiedot:

puheenjohtaja Anu Halonen, anu.halonen@toimintaterapeuttiliitto.fi p. 040 825 3107

varapuheenjohtaja Kirsi Wikman, kirsi.wikman@toimintaterapeuttiliitto.fi p. 040 481 3661

Yrittäjä hyvinvointialueen palveluntuottajana | Webinaari 25.1. →

Oletko toiminut sairaanhoitopiirien tai kaupunkien ostopalveluissa? Oletko jatkamassa palveluntuottajana hyvinvointialueella, tai oletko aikeissa aloittaa yhteistyön hyvinvointialueen kanssa? Mitä tulee ainakin tietää tai ottaa huomioon, kun hyvinvointialueet ovat aloittaneet? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen tässä webinaarista.

TOI-lehti | Ennen kaikkea toimintaterapeutti →

Vuoden toimintaterapeutti 2022 Piia Niilola työskentelee digituen erityisasiantuntijana valtiolla. Toimintaterapeutin osaamisesta on suuri hyöty arjen palveluiden kehittämisen aitiopaikalla. Helsinkiläinen Niilola kannustaa jokaista toimintaterapeuttia seuraamaan omaa intohimoaan ennakkoluulottomasti, sillä ammatillinen polku voi kulkea moneen suuntaan.

Infowebinaari 25.1. | Kuntoutusalan työehdot hyvinvointialueilla →

Toimintaterapeuttiliiton ja Suomen Fysioterapeuttien yhteisten infowebinaarien sarja jatkuu jälleen 25.1. Tammikuussa webinaarin teema on juuri toimintansa aloittaneet hyvinvointialueet ja niiden alaisuudessa työskenteleminen.