Puheenjohtaja Anu Halonen luopuu tehtävästään vuodenvaihteessa

Toimintaterapeuttiliiton puheenjohtaja Anu Halonen on päättänyt jättää tehtävänsä vuodenvaihteessa henkilökohtaisista syistä. Halonen jatkaa liiton puheenjohtajana normaalisti 31.12.2022 saakka, ja 1.1.2023 lähtien puheenjohtajaa sijaistaa varapuheenjohtaja Kirsi Wikman. Ylimääräinen liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan kevään 2023 aikana.

Julkaistu 1.12.2022

Halosen päätöksen taustalla ovat henkilökohtaiset, perheeseen liittyvät syyt.

– Päätös luopua liiton puheenjohtajuudesta ei ollut helppo, mutta se oli minulle henkilökohtaisesti ainoa oikea tässä elämäntilanteessa. On ollut todella hienoa saada luotsata Toimintaterapeuttilittoa entistäkin vaikuttavammaksi ja näkyvämmäksi toimijaksi ja edunvalvojaksi kuluneen vuoden ajan, ja olen kiitollinen minulle puheenjohtajana osoitetusta luottamuksesta, Halonen sanoo.

Anu Halonen valittiin liiton puheenjohtajaksi viime vuoden lopussa kaudelle 2021–2025. Liiton toiminta jatkuu normaalisti puheenjohtajamuutoksesta huolimatta. Puheenjohtajaa sijaistaa vuodenvaihteen jälkeen varapuheenjohtaja Kirsi Wikman, ja ylimääräinen liittokokous valitsee uuden puheenjohtajan kevään aikana.

– Toimintaterapeuttiliitto, sen jäsenet, hallitus ja työntekijät muodostavat innostavan ja asiantuntevan organisaation, jonka johtaminen on ollut todella palkitsevaa. On helpottavaa tietää, että vaikka oma matkani liiton johdossa tulee tältä erää päätökseen, tulee alan edunvalvonta- ja muu työ jatkumaan varmoin ottein myös tästä eteenpäin, Halonen toteaa.

Liiton hallitus käynnistää toimet uuden puheenjohtajan valitsemiseksi ja ylimääräisen liittokokouksen järjestämiseksi. Ylimääräisestä liittokokouksesta tiedotetaan jäsenistölle hyvissä ajoin jäsenkirjeessä ja verkkosivuilla.

Vpj Kirsi Wikman haluaa TOImintaterapeuttiliiton puolesta kiittää Halosta lämpimästi hänen tekemästään työstä toimintaterapeuttien ja koko alan eteen sekä toivottaa onnea ja menestystä jatkoon!

Lisätiedot:

puheenjohtaja Anu Halonen, anu.halonen@toimintaterapeuttiliitto.fi p. 040 825 3107

varapuheenjohtaja Kirsi Wikman, kirsi.wikman@toimintaterapeuttiliitto.fi p. 040 481 3661

TOImisto lomailee 29.3.–1.4. →

Toimisto laskeutuu pääsiäisen viettoon 29.3. Jäsenpalvelu palvelee normaalisti jälleen 2.4.

Uusi täydennyskoulutusasetus astuu voimaan 1.4. – sisältö jättää toivomisen varaa →

STM:n valmistelema täydennyskoulutusasetus antaa raamit sille, millaiset täydennyskoulutusmahdollisuudet toimintaterapeuteilla ja muilla sote-työntekijöillä tulee olla. Uusi asetus lisää täydennyskoulutuksen toteutumisen seurantaa. TOI on pettynyt siihen, että asetuksessa ei säännellä täydennyskoulutuksen vuosittaista vähimmäismäärää.

Akava | Työhyvinvoinnin pelastusoperaatio -verkkolähetys 3.4. kello 11–12 →

Akava järjestää keskiviikkona 3.4. kello 11–12 työhyvinvointiaiheisen verkkolähetyksen, jossa otetaan esille työkyvyttömyyden ja sairauspoissaolojen taloudellinen merkitys sekä Akavan ratkaisut työhyvinvoinnin parantamiseksi.