TOI tukee Ukrainan toimintaterapiayhteisöä

Julkaistu 23.3.2022

Muiden maiden toimintaterapeuttiliittojen tavoin ilmaisemme tukemme Ukrainan toimintaterapiayhteisölle (Ukrainian society of ergotherapists).

TOIn hallitus nostaa esille Ukrainasta sotaa paenneiden ihmisten TOImivan arjen näkökulman. Suomalaisen yhteiskunnan tulee kiinnittää huomiota siihen, että sotaa paenneiden ihmisten on mahdollista rakentaa merkityksellinen arki Suomeen. Palvelujärjestelmän tulee huomioida heidän tarpeensa, jotta merkityksellisen arjen rakentuminen on mahdollista.

TOI tekee lahjoituksen Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon tukeakseen Ukrainan kriisistä kärsiviä.

Kansainvälisten toimintaterapialiittojen kannanotot:

Toimintaterapeuttien maailmanliitto WFOT:n kannanotto

Toimintaterapia-alan eurooppalaisen edunvalvontaorganisaatio COTECin kannanotto

SAK, Akava ja STTK tuomitsevat jyrkästi Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja tukevat EU:n sanktioita

Työmarkkinajärjestöt muistuttavat: Venäjän hyökkäys Ukrainaan ei oikeuta syrjintään työpaikoilla

Akava | Työhyvinvoinnin pelastusoperaatio -verkkolähetys 3.4. kello 11–12 →

Akava järjestää keskiviikkona 3.4. kello 11–12 työhyvinvointiaiheisen verkkolähetyksen, jossa otetaan esille työkyvyttömyyden ja sairauspoissaolojen taloudellinen merkitys sekä Akavan ratkaisut työhyvinvoinnin parantamiseksi.

JUKO | JUKOn hallituksen puheenjohtaja Murto ja Tehyn puheenjohtaja Rytkönen selvitysnaisiksi →

Työministeri Arto Satonen toivoo, että nyt selvitetään, miten palkansaajajärjestöt lähtisivät neuvottelemaan vientivetoisesta työmarkkinamallista.

Akava | Mieleni terveys on #TärkeäOsaMinua -kampanja kerää nuorten kokemuksia hyvinvoinnista →

Akava kutsuu Mieleni terveys on #TärkeäOsaMinua -kampanjassa korkeakouluopiskelijat ja nuoret aikuiset jakamaan kokemuksiaan siitä, mikä haastaa heidän hyvinvointiaan. TOI on mukana kampanjassa.