Toimintaterapeuttiliitto etsii täydennyskoulutuksen asiantuntijaa

Haemme joukkoomme asiantuntijaa kehittämään liiton täydennyskoulutuspalveluita.

Julkaistu 19.10.2021

Toimintaterapeuttiliitto, tuttavallisemmin TOI, on akavalainen kuntoutusalan ammattiliitto. Haemme nyt joukkoomme asiantuntijaa määräaikaiseen työsuhteeseen kehittämään liiton täydennyskoulutuspalveluita. Tarvitsemme kollegan, joka paneutuu ammattimaisesti liiton ja sen jäsenpalveluiden kehittämiseen.

Tehtäväsi on suunnitella Toimintaterapeuttiliitolle täydennyskoulutuspalvelukonsepti. Perehdyt tehtävässäsi pohjoismaisten toimintaterapeuttiliittojen täydennyskoulutusjärjestelmiin ja -palveluihin. Perehdyt myös ministeriöiden kuntoutuksen koulutuksen kehittämishankkeisiin Suomessa ja tunnistat muutostarpeet toimintaterapeuttikoulutuksessa. Yhdessä toimiston kanssa teet vaikuttamistyötä koulutuspoliittisissa asioissa.

Tunnet toimintaterapia- ja kuntoutusalan koulutuskentän hyvin ja sinulla on hyvät yleistiedot koulutuspolitiikasta myös laajemmin. Olet tottunut toimimaan pohjoismaisessa kontekstissa. Pystyt omaksumaan kirjallista ja suullista tietoa jollakin skandinaavisella kielellä sekä sujuvasti tuottamaan suomenkielisen jäsenpalvelusuunnitelman. Olet perehtynyt ammattiliittojen rooliin yhteiskunnassa ja osaat sovittaa sen yhteen koulutuspoliittisen näkökulman kanssa.

Tarjoamme mielenkiintoisen, ainutlaatuisen ja vastuullisen työtehtävän. Toimintaterapeutit työskentelevät mitä moninaisemmissa työpaikoissa, kaikilla palvelusektoreilla sekä yhteiskunnan kannalta keskeisten palveluiden kuten työ- ja toimintakyvyn edistämisen ja ikääntyneiden omatoimisen arjen mahdollistamisen parissa.

Meillä on kehittämismyönteinen ja joustava työskentelyilmapiiri. Liitossa uudistetaan toimintaa ja toimintatapoja aktiivisesti ja jäsenlähtöisesti.

Odotamme, että sinulla on soveltuva korkeakoulututkinto. Arvostamme järjestökokemusta, itsenäistä ja kehittyvää työotetta sekä osaamista järjestelmien ja palveluiden kehittämisestä. Joustava asenne työtehtävien suhteen ja tiimityötaidot ovat meille tärkeitä.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen lisäksi ruotsin kielen suullinen ja kirjallinen osaaminen. Tanskan ja norjan kielen osaamisesta on merkittävää etua.

Työsuhde on määräaikainen, ja työ alkaa heti, kun sopiva henkilö löytyy. Toimintaterapeuttiliitossa on hyvät henkilöstöedut ja mukavat työkaverit. Jos sinusta tuntuu, että olisit hyvä vahvistus uudistuvaan liittoomme, lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen ja ansioluetteloineen sähköpostilla osoitteeseen leila.makela@toimintaterapeuttiliitto.fi 8.11.2021 mennessä.

Lisätietoja:

toiminnanjohtaja Leila Mäkelä

leila.makela@toimintaterapeuttiliitto.fi

Sote-alan ammattihenkilöitä koskeva lainsäädäntö uudistuu – tavoite henkilöstöpulan helpottaminen →

Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöitä koskevan lainsäädännön kokonaisuudistus on käynnistynyt. Säädösmuutoksilla tähdätään alan vakavan henkilöstövajeen ratkaisemiseen muun muassa arvioimalla ammattien sääntelyn tarvetta ja mahdollistamalla henkilöstön joustava työnjako. TOI vaikuttaa aktiivisesti, jotta toimintaterapeuttien asema säilyy jatkossakin säänneltynä ammattina. Tämä on toimintaterapiapalveluissa keskeistä potilas- ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta.

JUKO kehysriihestä: Säästöt erityisesti hyvinvointialueilla ja valtiolla vaikuttavat välittömästi kansalaisten lakisääteisiin palveluihin →

Julkinen sektori tarjoaa veroeuroja vastaan lain edellyttämiä palveluja kansalaisille, yrityksille ja yhteisöille ja on siksi vastuussa muun muassa tarjonnan yhdenvertaisuudesta.

Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat →

Terveyspalvelualan Unionin ja Hyvinvointiala HALIn väliset työehtosopimusneuvottelut jatkuivat keskiviikkona 10.4.2024. Voimassa oleva sopimuskausi päättyy 30.4.2024.