JUKO: Avainta-alojen optiovuoden palkankorotuksista neuvottelutulos

Sopimuksen sisällöstä kerrotaan, kun kaikkien neuvotteluosapuolet ovat hyväksyneet sen.

Julkaistu 21.11.2023

Julkaistu JUKOn sivuilla 21.11.2023.

Avainta-alojen kolmannen eli optiovuoden palkankorotuksista syntyi neuvottelutulos maanantaina illalla.

Seuraavaksi tuloksen käsittelevät järjestöjen hallinnot. Sopimuksen sisällöstä kerromme, kun kaikkien neuvotteluosapuolet ovat hyväksyneet sen. JUKOn kunnan neuvottelukunta käsittelee tulosta 7. joulukuuta.

Neuvottelut optiovuoden palkankorotuksista alkoivat 7. marraskuuta. Sopimuskauden 1.5.2022–30.4.2025 viime ja tämän vuoden palkantarkistukset on toteutettu sovitusti.

Avaintes koskee noin 40 000:ta palkansaajaa. JUKO-liitoissa Avaintesin piirissä olevat jäsenet työskentelevät muun muassa hallinto- ja toimistotehtävissä, sosiaali- ja terveydenhuollossa tai ict-aloilla.

JUKO Uutiset | Avainta | Optiovuosi neuvottelut käynnistyivät tiistaina 7. marraskuuta

Avainta-faktat

• Sopimus | AVAINTES
  • Neuvottelija | neuvottelupäällikkö Minna Holm (JUKO) ja neuvottelupäällikkö Harri Liikkanen (Terveydenhoitajaliitto)
  • Pääsopijat | JUKO, JUKOn jäsenliitot Opetusalan ammattijärjestö OAJ sekä Tekniikka ja Terveys KTN itsenäisinä allekirjoittajajärjestöinä, Ammattiliitto Jyty, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Avaintyönantajat AVAINTA

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.