Kuntoutuksen palveluvalikoimaa työterveyshuollossa tulee laajentaa →

Työn monimuotoistuminen edellyttää muutoksia työkyvyn tukemisen tavoissa. Työterveyshuollon sisältöä ja palveluita tulee kehittää tukemaan työkyvyn ylläpitoa sekä erityisesti ennaltaehkäisemään työkyvyttömyyttä. Kuntoutusalan asiantuntijoiden erityisosaaminen tulee tunnistaa ja sitä on hyödynnettävä työterveyshuollossa nykyistä laajemmin.

Lue lisää →

Miten käy kuntoutuksen laadun, jos hinnalla on näin suuri painoarvo? →

Toimintaterapeuttiliiton yrittäjä- ja ammatinharjoittajajäsenten kannanotto Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen kilpailutukseen.

Lue lisää →

Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry:n asiantuntijalausunto eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnalle →

Aihe: HE 16/2018 vp Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi asiakkaan valinnanvapaudesta sosiaali- ja terveydenhuollossa ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi

Lue lisää →

Työterveyshuollon lainsäädännön on oltava tasapuolinen kaikille terveydenhuollon ammattihenkilöille →

Työterveyshuoltolaki (1383/2001) on ristiriidassa terveydenhuollon ammattihenkilölain (1994/559) kanssa. Vain osa laillistetuista ammattihenkilöistä on ilman perusteltua syytä oikeutettu toimimaan työterveyshuollossa.

Lue lisää →

Valinnanvapauslainsäädäntö konkretisoituu toimintaterapian ja kuntoutusalan kilpailutuksessa →

Kelan vaativan kuntoutuksen kilpailutus peilaa sote-uudistusta ja konkretisoi valinnanvapauslainsäädäntöä käytännössä.

Lue lisää →

Elämäni kirjasta julkaistiin päivitetty versio →

Uusi, päivitetty Elämäni kirja on julkaistu. Elämäni kirja on toimintaterapeutin asiakastyöhön tarkoitettu työväline.

Lue lisää →

Työttömyysturvan aktiivimallia tulee täydentää kuntoutuspalveluilla →

Osatyökykyisten huomioiminen aktiivimallissa on puutteellista. Aktiivimalli ei tunnista sitä ilmiötä, että toimintakyky heikkenee usein kroonisissa sairauksissa asteittain. Osittaisen työkyvyn ja työpaikan kohtaantoon on kiinnitettävä huomiota ajoissa.

Toimintaterapeutit muutoksen tekijöinä →

Toimintaterapian 17. tutkimus- ja kehittämissymposium 26.4.2018

TOI:n jäsenmäärä kasvoi 10 prosenttia vuonna 2017 →

Toimintaterapeuttiliiton kokonaisjäsenmäärä kasvoi viime vuonna 10 prosenttia. Eniten kasvoi opiskelijajäsenten määrä.

Liity jäseneksi

Toimintaterapeuttiliitto on akavalainen ammattiliitto ja ainoa toimintaterapeuttien, toimintaterapia-alan ja sen opiskelijoiden edunvalvoja Suomessa. Jätä jäsenhakemus ja liity jäseneksi.