Liity jäseneksi

Toimintaterapeuttiliitto on akavalainen ammattiliitto ja ainoa toimintaterapeuttien, toimintaterapia-alan ja sen opiskelijoiden edunvalvoja Suomessa. Jätä jäsenhakemus ja liity jäseneksi.

KiinnitettyUutiset

TOImisto lomailee 29.3.–1.4. →

Toimisto laskeutuu pääsiäisen viettoon 29.3. Jäsenpalvelu palvelee normaalisti jälleen 2.4.

KiinnitettyUutiset

Uusi täydennyskoulutusasetus astuu voimaan 1.4. – sisältö jättää toivomisen varaa →

STM:n valmistelema täydennyskoulutusasetus antaa raamit sille, millaiset täydennyskoulutusmahdollisuudet toimintaterapeuteilla ja muilla sote-työntekijöillä tulee olla. Uusi asetus lisää täydennyskoulutuksen toteutumisen seurantaa. TOI on pettynyt siihen, että asetuksessa ei säännellä täydennyskoulutuksen vuosittaista vähimmäismäärää.

KiinnitettyTapahtumat

Koulutus 25.4. | Asiakas- ja toimintakeskeinen toimintaterapia kanadalaisen lähestymistavan mukaisesti – teoriasta käytäntöön →

TOI tarjoaa edullisesti jäsenilleen kanadalaisen asiakas- ja toimintakeskeisen lähestymistavan perusteita käytännönläheisesti käsittelevän koulutuspäivän yhteistyössä JAMKin kanssa.

Akava | Työhyvinvoinnin pelastusoperaatio -verkkolähetys 3.4. kello 11–12 →

Akava järjestää keskiviikkona 3.4. kello 11–12 työhyvinvointiaiheisen verkkolähetyksen, jossa otetaan esille työkyvyttömyyden ja sairauspoissaolojen taloudellinen merkitys sekä Akavan ratkaisut työhyvinvoinnin parantamiseksi.

UutisetTyöelämä

JUKO | JUKOn hallituksen puheenjohtaja Murto ja Tehyn puheenjohtaja Rytkönen selvitysnaisiksi →

Työministeri Arto Satonen toivoo, että nyt selvitetään, miten palkansaajajärjestöt lähtisivät neuvottelemaan vientivetoisesta työmarkkinamallista.

Uutiset

Akava | Mieleni terveys on #TärkeäOsaMinua -kampanja kerää nuorten kokemuksia hyvinvoinnista →

Akava kutsuu Mieleni terveys on #TärkeäOsaMinua -kampanjassa korkeakouluopiskelijat ja nuoret aikuiset jakamaan kokemuksiaan siitä, mikä haastaa heidän hyvinvointiaan. TOI on mukana kampanjassa.

Työelämä

JUKO | Julkisen sektorin akavalaisilla edelleen valmius neuvotella työmarkkinamallista – ”Palkoista päättäminen lailla olisi jäätävän huono vaihtoehto” →

Hallituksen palkkamalli hyydyttäisi julkisen sektorin. Julkisalojen akavalaiset ovat yhä valmiita tarttumaan neuvotteluihin työmarkkinamallista.

Työelämä

Keski-Suomen hyvinvointialueen yt-neuvottelut käynnissä →

Keski-Suomen hyvinvointialue on käynnistänyt 15.3. vähintään kuusi viikkoa kestävät yt-neuvottelut. Neuvotteluissa käsitellään johtamisjärjestelmän ja organisaatiorakenteen kehittämissuunnitelmia sekä palveluverkkouudistuksen kehittämisvaihtoehtoja.