Kunta-alan neuvottelut ovat keskeytyneet

Myös SOTE-osapuolet tauolla neuvotteluista. Julkisen sektorin palkansaajat, kuten toimintaterapeutit, ovat siirtyneet sopimuksettomaan tilaan 1.3., koska kunta-alalla voimassa ollut sopimuskausi päättyi 28.2. Sopimuksettoman tilan aikana ei ole työrauhavelvollisuutta, eli myös työtaistelut ovat mahdollisia.

Julkaistu 1.3.2022

Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT keskeytti kunta-alan neuvottelut jättämättä tarjousta maanantaina 28.2. Se ilmoitti kutsuvansa pääsopijajärjestöt pöytään, kun katsoo siihen olevan edellytyksiä. Palkkaohjelma pysyy edelleen JUKOn tavoitteena. Myös SOTE-osapuolet tauolla neuvotteluista.

Julkisen sektorin palkansaajat, kuten toimintaterapeutit, ovat siirtyneet sopimuksettomaan tilaan 1.3. , koska kunta-alalla voimassa ollut sopimuskausi päättyi 28.2.

Sopimuksettomassa tilassa työpaikoilla sovelletaan vanhan sopimuksen määräyksiä, kunnes uusi sopimus tulee voimaan.

Tällä hetkellä tärkeintä, mitä jäsenemme voivat tehdä, on jäsentietojen päivittäminen verkkopalvelussa ja TOIn viestinnän seuraaminen jäsenkirjeissä.

Jäsentiedot voi päivittää jäsenen verkkopalvelussa toimintaterapeuttiliitto.fi/verkkopalvelu

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.