Kuntoutusalan Asiantuntijat tukee Maria Löfgreniä Akavan puheenjohtajaksi

Kuntoutusalan Asiantuntijoiden hallitus on päättänyt yksimielisesti tukea oikeustieteiden kandidaatti, toiminnanjohtaja Maria Löfgreniä Akavan puheenjohtajaksi.

Julkaistu 2.4.2024

Kuva: Liisa Takala

Maria Löfgren on nyt kuluvalla puheenjohtajajakaudellaan nostanut esille sote-asioiden merkityksen Akavalle ja toiminut rakentavasti hyvin haasteellisessa työmarkkinatilanteessa.

– Maria on korostanut tulevaisuuden työelämän merkitystä nuorille, joka on keskeinen asia myös kuntoutusalan veto- ja pitovoiman näkökulmasta, toteaa KA:n puheenjohtaja Kirsi Wikman. Myös Akavan sisällä Maria on onnistunut rakentamaan keskustelevaa ja erilaiset näkökulmat huomioon ottavaa toimintakulttuuria, joka mahdollistaa Akavan toiminnan aidon kehittämisen.

Maria Löfgrenin arvot sekä asiantuntijuuden esille nostaminen ovat niitä tekijöitä, joita myös Kuntoutusalan Asiantuntijoiden jäsenliitot Suomen Toimintaterapeuttiliitto ja Suomen Fysioterapeutit edustavat.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.