TOImintaterapeutti-lehti on ilmestynyt

Lehden teemana on toimintaterapeutti työkyvyn tukena

Julkaistu 29.3.2022

Lukuvinkkejä maaliskuun TOImintaterapeutti-lehden sivuille:

- Suomen ainut kehittäjä-toimintaterapeutti -nimikkeellä työskentelevä Ursula Nykänen edistää varhennettua työkyvyn tukea julkisessa sosiaali- ja terveydenhuollossa.

- Lisäksi runsaasti muuta asiaa työkyyn tukemisesta: asiantuntijoina haastatteluissa Akavan Anu Tuovinen* ja Katarina Murto sekä Kari-Pekka Martimo Työeläkeyhtiö Ilmarisesta.

- Lyhennetty käännösartikkeli SJOT-lehdestä: Toiminnallinen epätasapaino voi uhata terveyttä ja jaksamista työssä

- Uusi kotimainen mobiilisovellus DIDIT! kannustaa elämänhallintaan
- TOIn kevätkokouskutsu 23.5. hybridisti järjestettävään kokoukseen

- Lakimies vastaa jäseniä askarruttavaan kysymykseen

- TOI on ajankohtaista -palsta

*Anu Tuovinen siirtyi maaliskuussa 2022 valtiovarainministerin erityisavustajaksi.

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.