Tapahtumat

OpinTOI-webinaari 11.4. | Neuropsykiatristen häiriöiden moninaisuus: Toimintaterapeuttien työvälineet

Tarjolla oivalluksia nepsy-teemojen parissa työskenteleviltä toimintaterapeuteilta!

Julkaistu 21.3.2024

Tule mukaan oppimaan nepsy-teemasta! OpinTOI-webinaari tarjoaa tilaisuuden laajentaa osaamista toimintaterapiasta ja vahvistaa ammatti-identiteettiäsi. Webinaarissa pääsee kuulemaan käytännön kokemuksia toimintaterapeutin roolista nepsy-kuntoutuksessa ja -arvioinnissa sekä kysymään itseä pohdituttavia asioita.

Webinaarin puhujat:

• Elina Keränen, toimintaterapeutti / Lapin hyvinvointialueen mielenterveys- ja riippuvuuspalvelut
  • Anniina Sannikka, toimintaterapeutti ja neuropsykiatrinen valmentaja / TYKS

Ilmoittaudu mukaan opiskelijoiden maaliskuun jäsenkirjeestä löytyvän linkin avulla.

Lisätietoja heidi.krogell@toimintaterapeuttiliitto.fi

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.