Painostustoimia työnantajalle kunta-alan neuvotteluissa

Seuraa toimien ja neuvottelutilanteen etenemistä TOIn jäsenkirjeissä.

Julkaistu 7.3.2022

Kunta-alan neuvotteluja on käyty tiiviisti tammikuusta lähtien, mutta 28.2. työnantajapuoli keskeytti neuvottelut jättämättä tarjousta.

Kunta-alan palkansaajien pääneuvottelujärjestöt JUKO ja JAU (JHL ja Jyty) ovat jättäneet Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:lle ja valtakunnansovittelijalle Jyväskylän ja Rovaniemen kaupunkeja koskevan lakkovaroituksen. Kaksi päivää kestävän lakon on määrä alkaa 23.3., jos osapuolet eivät pääse neuvottelupöydässä sopuun ennen tätä. Lakko päättyisi 24.3.

Jo aiemmin JUKO, JHL ja Jyty ovat ilmoittaneet koko kunta-alaa koskevasta seitsemän vuorokautta kestävästä 7.3. alkavasta ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta.

Toimintaterapeutteja edustava JUKO pitää edelleen kiinni neuvottelutavoitteistaan, kuten monivuotisesta palkkaohjelmasta, ja haluaa vauhdittaa painostustoimilla paluuta neuvottelupöytään.

Seuraa tämän neuvottelukierroksen painostustoimien ja neuvottelutilanteen etenemistä TOIn jäsenkirjeissä ja JUKOn viestintäkanavissa.

Lakon piiriin kuuluville jäsenille lähetämme lisätietoa ja ohjeita myöhemmin.

Pidäthän jäsentietosi ajan tasalla

Ovatko jäsentietosi ajan tasalla? On tärkeää, että TOIsta lähtevä tieto tavoittaa jäsenemme.

Klikkaa itsesi jäsenen verkkopalveluun toimintaterapeuttiliitto.fi/verkkopalvelu ja päivitä meille työpaikkatietosi ja TOImiva sähköpostiosoitteesi.

TOIn jäsenkirjeet ja JUKOn nettisivut

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.