TOI tukee Ukrainan toimintaterapiayhteisöä

Julkaistu 23.3.2022

Muiden maiden toimintaterapeuttiliittojen tavoin ilmaisemme tukemme Ukrainan toimintaterapiayhteisölle (Ukrainian society of ergotherapists).

TOIn hallitus nostaa esille Ukrainasta sotaa paenneiden ihmisten TOImivan arjen näkökulman. Suomalaisen yhteiskunnan tulee kiinnittää huomiota siihen, että sotaa paenneiden ihmisten on mahdollista rakentaa merkityksellinen arki Suomeen. Palvelujärjestelmän tulee huomioida heidän tarpeensa, jotta merkityksellisen arjen rakentuminen on mahdollista.

TOI tekee lahjoituksen Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon tukeakseen Ukrainan kriisistä kärsiviä.

Kansainvälisten toimintaterapialiittojen kannanotot:

Toimintaterapeuttien maailmanliitto WFOT:n kannanotto

Toimintaterapia-alan eurooppalaisen edunvalvontaorganisaatio COTECin kannanotto

SAK, Akava ja STTK tuomitsevat jyrkästi Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja tukevat EU:n sanktioita

Työmarkkinajärjestöt muistuttavat: Venäjän hyökkäys Ukrainaan ei oikeuta syrjintään työpaikoilla

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.