Toimintaterapeuttiliiton toiminnanjohtajaksi on valittu Tove Lassenius

Lassenius aloittaa tehtävässä kesäkuussa. Päätöksen toiminnanjohtajan valinnasta teki liiton hallitus.

Julkaistu 7.5.2024

Kuva: Hendrik Raimi

TOIn toiminnanjohtajaksi on valittu Tove Lassenius, 41. Koulutukseltaan Lassenius on terveys- ja kuntoutustieteiden maisteri sekä toimintaterapeutti (AMK).

Lassenius on toiminut toimintaterapia- ja kuntoutusalan edunvalvonnassa sekä TOIn hallituksen jäsenenä 2020–2021 että Kuntoutusalan Asiantuntijoiden hallituksessa vuodesta 2021 lähtien.

Helsingistä kotoisin oleva Lassenius on aiemmin työskennellyt Suomessa ja Ruotsissa niin julkisella, yksityisellä kuin kolmannella sektorilla toimintaterapeutin ja asiantuntijan tehtävissä sekä esihenkilötehtävissä.

– Lassenius tuo mukanaan laaja-alaista näkemystä kuntoutuksen ja toimintaterapian kentästä sekä johtamiskokemuksen, joista on hyötyä TOIn toiminnan ja organisaation kehittämisessä. Olemme erittäin innoissamme, että saamme Lasseniuksen entistäkin tiiviimmäksi osaksi TOI-joukkoamme, liiton puheenjohtaja Kirsi Wikman iloitsee.

Sekä Lassenius että liiton nykyinen toiminnanjohtaja Leila Mäkelä työskentelevät TOIssa kesän ajan.

Kirsi Wikman, TOIn puheenjohtaja
040 825 3107

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.