UutisetTyöelämä

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan

Julkaistu 2.5.2024

Terveyspalvelualan unioni ja työnantajia edustava Hyvinvointiala Hali ry kokoontuivat neuvottelutapaamiseen tiistaina 30.4. Seuraavan kerran neuvotteluiden merkeissä jatketaan keskiviikkona 8.5.

Alan uudesta sopimuksesta on neuvoteltu maaliskuun puolivälistä alkaen. Sopimuskausi päättyi 30.4. ja koska neuvotteluissa ei olla vielä päästy ratkaisuun, siirryttiin 1.5. alkaen sopimuksettomaan tilaan. Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan. Seuraava neuvottelutapaaminen työnantajien ja ammattiliittojen välillä on keskiviikkona 8. toukokuuta.

Kuntoutusalan Asiantuntijat, johon kuuluvat Suomen Fysioterapeutit sekä Toimintaterapeuttiliitto, neuvottelee työehtosopimuksesta osana Terveyspalvelualan Unionia. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala Hali ry.

Leila Mäkelä, TOIn toiminnanjohtaja
p. 040 823 4413

Terveyspalvelualan Unioni on ammatillisesti laajin terveyspalvelualan neuvottelujärjestö. Se edustaa neuvotteluissa kahdeksaa jäsenjärjestöään. Terveyspalvelualan työehtoja noudattavat mm. yksityiset terveyskylpylät ja kuntoutuslaitokset, sairaalat sekä lääkäri- ja työterveysasemat sekä mainittuihin yrityksiin kuuluvat laboratorio-, röntgen-, muut lääketieteelliset tutkimuslaitokset ja fysikaaliset hoitolaitokset.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.

Terveyspalvelualan tes-neuvottelut jumissa →

Terveyspalvelualan Unionin hallitus kokoontui tiistaina 14. toukokuuta 2024 käsittelemään terveyspalvelualan neuvottelutilannetta ja keskustelemaan tarvittavista jatkotoimista.