Esittely- ja keskustelutilaisuus täydennyskoulutusmallista koulutuksen järjestäjille 8.5.

Tervetuloa tutustumaan toimintaterapeuttien täydennyskoulutusmalliin sekä keskustelemaan toimintaterapeuteille suunnatun täydennyskoulutuksen hyvistä käytännöistä maanantaina 8.5. klo 17–18 Teamsiin! Tilaisuus on avoin kaikille toimijoille, jotka järjestävät tai suunnittelevat järjestävänsä toimintaterapeuteille suunnattua täydennyskoulutusta.

Julkaistu 18.4.2023

Toimintaterapeuttiliito julkaisee huhtikuun kevätkokouksen yhteydessä toimintaterapeuttien täydennyskoulutusmallin. Malli luo suuntaviivat sille, millaisista elementeistä toimintaterapeuteille suunnattu, laadukas täydennyskoulutus koostuu. Täydennyskoulutusmalli on suositus, joka sisältää kuvauksen täydennyskoulutuksen hyvistä käytännöistä. Mallin avulla halutaan edistää ja ylläpitää toimintaterapeuteille suunnattujen laadukkaiden täydennyskoulutusten tarjontaa sekä helpottaa koulutusten laadun ja käytännön hyödyn arviointia.  Mallin sisältämät suositukset koskevat ensisijaisesti ammatillista koulutusta, joiden sisällöt liittyvät terapian tai arvioinnin toteuttamiseen, mutta suosituksia voidaan soveltaa myös muuhun täydennyskoulutukseen.

Täydennyskoulutusmallin on tarkoitus auttaa täydennyskoulutusta tarjoavia tahoja tarjoamalla tietoa ja käytännön ohjeita toimintaterapeuteille suunnattujen täydennyskoulutusten järjestämiseksi. Mallin avulla on tarkoitus myös tarjota koulutuksia tarjoaville yrityksille ja yhdistyksille välineitä sanoittaa omien koulutustensa vahvuuksia toimintaterapia-alan näkökulmasta. Samalla malli toimii välineenä, jonka avulla toimintaterapeutit voivat arvioida tarjolla olevia täydennyskoulutuksia.

Nyt järjestettävässä tilaisuudessa esitellään täydennyskoulutusmallia täydennyskoulutusta järjestäville tai järjestämistä suunnitteleville tahoille. Tilaisuudessa on tarkoitus myös keskustella mallin soveltamisesta, ja TOI kuulee mielellään malliin liittyviä jatkokehittämisehdotuksia. TOI haluaa edistää sitä, että toimintaterapeuteille on tarjolla ammattitaitoa ja uralla etenemistä tukevaa koulutusta ja toivoo tilaisuuteen mahdollisimman runsasta osanottoa!

Tilaisuuden ajankohta: 8.5.2023 klo 17-18
Paikka: Teams

Ilmoittautuminen: 3.5.2023 mennessä Eva Paakkaselle (yhteystiedot alla)

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Eva Paakkanen
Asiantuntija, koulutuspolitiikka ja ammatillinen edunvalvonta
Sähköposti: etunimi.sukunimi@toimintataterapeuttiliitto.fi

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.