Liity jäseneksi

Toimintaterapeuttiliitto on akavalainen ammattiliitto ja ainoa toimintaterapeuttien, toimintaterapia-alan ja sen opiskelijoiden edunvalvoja Suomessa. Jätä jäsenhakemus ja liity jäseneksi.

KiinnitettyUutiset

Merkityksellistä kesää! TOImisto lomailee 1.7.–31.7. →

TOImiston väki lomailee heinäkuussa, jolloin myös jäsenpalvelut ovat pääsääntöisesti kiinni.

KiinnitettyUutisetTyöelämä

Yksityisen terveyspalvelualan neuvottelutulos hyväksytty →

Kaikki neuvotteluosapuolet ovat hyväksyneet uuden työehtosopimuksen neuvottelutuloksen yksityiselle terveyspalvelualalle. Sopimuskausi on kaksi vuotta. Syyskuun alusta alkaen yleis- ja taulukkopalkkoihin tulee 2,4 prosentin korotus ja kertaeränä maksetaan 500 euroa 1.12.2024.

Toimintaterapeuttiliiton myöntämät apurahat vuonna 2024 →

TOI myönsi tänä vuonna apurahaa neljälle eri hakijalle muun muassa kirjallisuuskatsauksiin ja käännöstyöhön.

Uutiset

​Toimintaterapian painopiste tulee kääntää ennaltaehkäisyyn →

Toimintaterapeuttiliiton (TOI) jäsenilleen tekemän kyselyn mukaan toimintaterapeutin työ kohdentuu tällä hetkellä ensisijaisesti toimintakykyä ylläpitävään ja edistävään kuntoutukseen. Asia käy ilmi TOIn toiminnanjohtajan Leila Mäkelän YAMK-opinnäytetyöstä, joka analysoi kyselyn tuloksia. Ennaltaehkäisevä työ on vastauksissa vasta kolmannella sijalla.

Uutiset

Uudessa kehityksellisen koordinaatiohäiriön hoitosuosituksessa toimintaterapialla tärkeä rooli →

Tuore hoitosuositus kehityksellisen koordinaatiohäiriön (Developmental Coordination Disorder, DCD) tunnistamiseen ja hoitoon julkaistiin kesäkuussa. Suosituksessa toimintaterapeuttien ammattitaitoa hyödynnetään laajasti, kertoo suositusta työstäneen työryhmän jäsen, Toimintaterapeuttiliittoa edustanut erikoistoimintaterapeutti Helena Tigerstedt.

Työelämä

JUKO | Pohjanmaan hyvinvointialueen yt-neuvottelut päättyivät erimielisinä →

– Saamamme tiedon määrä vaikuttaa suoraan siihen, miten luottamusmiehet pystyvät tukemaan henkilöstöä ja organisaatiota muutoksessa, huomauttaa koordinoiva pääluottamusmies Katja Rosenzveig.

TOImintaterapeutti-lehti

TOImintaterapeutti-lehti | "Toimintaterapeutteina voimme tukea ikääntyviä elämään mielekästä arkea" →

Toimintaterapeutit ovat tärkeässä roolissa ikäihmisten elämänlaadun tukijoina. Kun Suomi ikääntyy, iäkkäiden palveluissa tarvitaan yhä monipuolisemmin aidosti vaikuttavaa työtä, jotta voimme elää mahdollisimman tervettä ja aktiivista elämää.

UutisetTyöelämä

Neuvottelutulos yksityiselle terveyspalvelualalle →

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluissa on saatu neuvottelutulos. Neuvottelutuloksen sisällöistä kerrotaan lisää, kun osapuolet ovat käsitelleet sen hallinnoissaan.

Työelämä

Pirkanmaan hyvinvointialue käynnisti yt-neuvottelut – jukolainen pääluottamusmies tukee TOIn jäseniä →

Pirkanmaan hyvinvointialue (Pirha) käynnisti 3.6. yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat sen työ- ja virkasuhteista henkilöstöä. Neuvottelujen mahdollisista vaikutuksista TOIn jäseniin ei ole toistaiseksi tietoa. TOI muistuttaa, että epäselvissä tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä luottamusmieheen.