Infowebinaari 25.1. | Kuntoutusalan työehdot hyvinvointialueilla

Toimintaterapeuttiliiton ja Suomen Fysioterapeuttien yhteisten infowebinaarien sarja jatkuu jälleen 25.1. Tammikuussa webinaarin teema on juuri toimintansa aloittaneet hyvinvointialueet ja niiden alaisuudessa työskenteleminen.

Julkaistu 19.1.2023

Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKOn neuvottelupäällikkö Minna Holm alustaa hyvinvointialueiden käynnistymisestä työntekijän näkökulmasta. Hänen jälkeensä puheenvuoron saa luottamusmies, fysioterapeutti Kimmo Kostamo Pohjois-Savon hyvinvointialueelta.

Webinaarissa ovat mukana myös liittojen asiantuntijat. He kertovat, mitkä kaikki asiat fysio- ja toimintaterapeuttien kannattaa juuri nyt huomioida.

Kaikille avoin, maksuton infowebinaari järjestetään 25.1.2023 klo 17.00–18.15. Liity mukaan täältä. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan ajankohtaisesta aiheesta!

Palkkahinnoittelun rakenne uudistui – toimi ja varmista, että tehtäväsi sijoitetaan oikein omalla työpaikallasi! →

Sote-alan palkkauksen uusi hinnoittelurakenne astui voimaan takautuvasti 1.2. alkaen. Kaikkien sote-alan työntekijöiden tehtävät on sijoitettava uusiin palkkahinnoittelukohtiin 1.6. mennessä.

Sote-sopimuksen iltakahvit 22.4. klo 17-18 →

Oletko yhtenä kysymysmerkkinä sote-sopimuksen äärellä? Tule ensi maanantaina 22.4. klo 17-18 etänä järjestettävään TOIn iltakahvitilaisuuteen kysymään mieltäsi pohdituttavat kysymykset!

Sote-alan ammattihenkilöitä koskeva lainsäädäntö uudistuu – tavoite henkilöstöpulan helpottaminen →

Sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöitä koskevan lainsäädännön kokonaisuudistus on käynnistynyt. Säädösmuutoksilla tähdätään alan vakavan henkilöstövajeen ratkaisemiseen muun muassa arvioimalla ammattien sääntelyn tarvetta ja mahdollistamalla henkilöstön joustava työnjako. TOI vaikuttaa aktiivisesti, jotta toimintaterapeuttien asema säilyy jatkossakin säänneltynä ammattina. Tämä on toimintaterapiapalveluissa keskeistä potilas- ja asiakasturvallisuuden näkökulmasta.