Keskustelut työmarkkinamallista alkoivat perjantaina

Akavalaisia julkisalojen liittoja keskusteluissa edustavat JUKOn hallituksen puheenjohtaja Katarina Murto ja toiminnanjohtaja Mari Keturi.

Julkaistu 24.11.2023

Julkaistu JUKOn sivuilla 24.11.2023.

Palkansaajien ja työnantajien edustajat käynnistivät perjantaina keskustelut vientivetoisen työmarkkinamallin kehittämisestä. Keskustelut jatkuvat ensi viikolla.

Akavalaisia julkisalojen liittoja keskusteluissa edustavat JUKOn hallituksen puheenjohtaja Katarina Murto ja JUKOn toiminnanjohtaja Mari Keturi.

Akavalaisia yksityisen sektorin liittoja edustavat YTN:n puheenjohtaja Teemu Hankamäki ja varapuheenjohtaja Samu Salo.

STTK:laisia edustavat Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen, Ammattiliitto Pron puheenjohtaja Jorma Malinen, Superin puheenjohtaja Silja Paavola ja Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima.

SAK:ta edustavat sen puheenjohtaja Jarkko Eloranta, Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto, AKT:n puheenjohtaja Ismo Kokko, Rakennusliiton puheenjohtaja Kimmo Palonen ja PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinen.

Keskustelut ovat kutsuneet koolle työnantajaliitot Kaupan liitto, Kemianteollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta, Teknologiateollisuuden työnantajat sekä Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT.

JUKO 16.11.2023 | Hallitusohjelma & työmarkkinat | Neuvottelut työmarkkinamallista käynnistyvät – Akavalaiset julkisalat: ”Olemme tyytyväisiä, että neuvottelut alkavat”

Toimintaterapeuttiliiton toiminnanjohtajaksi on valittu Tove Lassenius →

Lassenius aloittaa tehtävässä kesäkuussa. Päätöksen toiminnanjohtajan valinnasta teki liiton hallitus.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.