Kunta-alalle ennennäkemättömän suuri lakkovaroitus: Kymmenen kaupunkia lakkoon toukokuussa, jos sopua ei synny

Lakkovaroitus koskee yksittäisiä TOIn jäseniä. Lisää tietoa TOIn 14.4. lähettämässä jäsenkirjeessä.

Julkaistu 14.4.2022

JUKO sekä ammattiliitot JHL ja Jyty ovat jättäneet viikon lakkovaroituksen ajalle 3.–9. toukokuuta. Lakko koskee kymmentä kaupunkia ja alkaa, jos kunta-alan työehtokiistaan ei saada sopua ennen sitä.

Lakkoon menevät TOIn jäsenet vain seuraavilla sopimusaloilla ja työnantajilla:

• KVTESin piirin kuuluvat jäsenet, jotka työskentelevät varhaiskasvatuksen, koulutuksen ja opetuksen työtehtävissä ja joiden työnataja on Espoon, Helsingin, Kauniaisten, Vantaan, Oulun, Rovaniemen, Jyväskylän, Tampereen, Kuopion tai Turun kaupunki.
  • Kaikki OVTESin piirissä olevat jäsenet, joiden työnantaja on Espoon, Helsingin, Kauniaisten, Vantaan, Oulun, Rovaniemen, Jyväskylän, Tampereen, Kuopion tai Turun kaupunki.
  • SOTE-sopimuksen piirissä olevia jäseniä lakkovaroitus koskee vain, jos jäsen työskentelee oppilashuollon työtehtävissä ja työnantaja on Espoon, Helsingin, Kauniaisten, Vantaan, Oulun, Rovaniemen, Jyväskylän, Tampereen, Kuopion tai Turun kaupunki.

Lisää tietoa jäsenille TOIn 14.4. lähettämässä jäsenkirjeessä.

Tutustu JUKOn uutiseen aiheesta​​​​​​​

TOImisto lomailee 29.3.–1.4. →

Toimisto laskeutuu pääsiäisen viettoon 29.3. Jäsenpalvelu palvelee normaalisti jälleen 2.4.

Uusi täydennyskoulutusasetus astuu voimaan 1.4. – sisältö jättää toivomisen varaa →

STM:n valmistelema täydennyskoulutusasetus antaa raamit sille, millaiset täydennyskoulutusmahdollisuudet toimintaterapeuteilla ja muilla sote-työntekijöillä tulee olla. Uusi asetus lisää täydennyskoulutuksen toteutumisen seurantaa. TOI on pettynyt siihen, että asetuksessa ei säännellä täydennyskoulutuksen vuosittaista vähimmäismäärää.

Akava | Työhyvinvoinnin pelastusoperaatio -verkkolähetys 3.4. kello 11–12 →

Akava järjestää keskiviikkona 3.4. kello 11–12 työhyvinvointiaiheisen verkkolähetyksen, jossa otetaan esille työkyvyttömyyden ja sairauspoissaolojen taloudellinen merkitys sekä Akavan ratkaisut työhyvinvoinnin parantamiseksi.