Kuntoutusalan Asiantuntijat tukee Maria Löfgreniä Akavan puheenjohtajaksi

Kuntoutusalan Asiantuntijoiden hallitus on päättänyt yksimielisesti tukea oikeustieteiden kandidaatti, toiminnanjohtaja Maria Löfgreniä Akavan puheenjohtajaksi.

Julkaistu 2.4.2024

Kuva: Liisa Takala

Maria Löfgren on nyt kuluvalla puheenjohtajajakaudellaan nostanut esille sote-asioiden merkityksen Akavalle ja toiminut rakentavasti hyvin haasteellisessa työmarkkinatilanteessa.

– Maria on korostanut tulevaisuuden työelämän merkitystä nuorille, joka on keskeinen asia myös kuntoutusalan veto- ja pitovoiman näkökulmasta, toteaa KA:n puheenjohtaja Kirsi Wikman. Myös Akavan sisällä Maria on onnistunut rakentamaan keskustelevaa ja erilaiset näkökulmat huomioon ottavaa toimintakulttuuria, joka mahdollistaa Akavan toiminnan aidon kehittämisen.

Maria Löfgrenin arvot sekä asiantuntijuuden esille nostaminen ovat niitä tekijöitä, joita myös Kuntoutusalan Asiantuntijoiden jäsenliitot Suomen Toimintaterapeuttiliitto ja Suomen Fysioterapeutit edustavat.

SAK, Akava ja STTK: Aikuiskoulutustuelle ei onnistuttu luomaan korvaavaa mallia →

Palkansaajajärjestöt SAK, Akava ja STTK jättivät eriävän mielipiteen työuran aikaista jatkuvaa oppimista kehittävän työryhmän loppuraporttiin, joka julkaistiin tänään 11. huhtikuuta. Järjestöt eivät kannata opintotukeen tai lainaan perustuvaa mallia aikuiskoulutustuen tilalle.

Toimintaterapeuttiliitto: Kuntoutukseen tulee päästä myös ilman diagnoosia →

Suomessa tarvitaan uudenlaista ajattelua kuntoutukseen pääsyn kriteereistä. Hallitusohjelman tavoite siirtää sote-palveluiden painopiste korjaavista toimenpiteistä ennaltaehkäisyyn ja varhaiseen apuun on hyvä, mutta esimerkiksi kirjaus nuorten ammatilliseen kuntoutukseen pääsemisestä vain sairaus- tai vammadiagnoosilla vaikuttaa toteutuessaan päinvastoin, Suomen Toimintaterapeuttiliitto toteaa.

Tervetuloa TOIn kevätkokoukseen 16.5.2024! →

TOIn sääntömääräinen kevätkokous järjestetään torstaina 16.5.2024 klo 17 alkaen Akavatalolla. Ilmoittaudu viimeistään 10.5. ja tule mukaan kokoukseen paikan päälle tai etänä.