Neuvottelut yksityisen terveyspalvelualan (TPTES) vuoden 2023 palkankorotuksista jatkuvat

Terveyspalvelualan työehtosopimus on voimassa kevääseen 2024 asti, eli nyt yksityisellä terveyspalvelualalla neuvotellaan ainoastaan tämän vuoden palkankorotuksen tasosta.

Julkaistu 24.4.2023

Tiedote on julkaistu alun perin Terveyspalvelualan Unionin nettisivuilla 21.4.2023.

Palkankorotusten vähimmäistasosta on sovittu viime kesänä tehdyn työehtosopimusratkaisun yhteydessä. Tällä hetkellä neuvotellaan ainoastaan siitä, miten paljon vuoden 2023 palkankorotus nousee niin sanottujen verrokkialojen eli tiettyjen vientialojen palkkaratkaisujen myötä.

Koska neuvotteluissa ei ole löytynyt ratkaisua, on valtakunnansovittelijalta pyydetty vapaaehtoista sovittelua. Aiheesta tiedotetaan lisää asian edetessä.

Neuvotteluosapuolet ovat palkansaajapuolelta Terveyspalvelualan Unioni ja työnantajaliitto Hyvinvointiala HALI ry.

Yksityinen terveyspalveluala neuvottelee seuraavan kerran 24.5. →

Terveyspalvelualan Unionin työehtosopimusneuvotteluja jatkettiin valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. Seuraavan kerran neuvottelut jatkuvat perjantaina 24.5.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla →

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Tehotunti: Soterin liitteet haltuun! →

Yrittäjä, aiheuttavatko Soterin liitteet päänvaivaa? Tule mukaan käymään läpi Soteriin liittyvien liitteiden sisältöä TOIn yrittäjyysasiantuntijan Sara Kiskolan kanssa. Kolme keskenään samansisältöistä tapaamista järjestetään touko-kesäkuussa 21.5., 30.5. ja 6.6.