Tervetuloa TOIn syyskokoukseen

Toimintaterapeuttiliiton syyskokous pidetään 23.9.2021 etäyhteydellä.

Julkaistu 9.8.2021

Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry Finlands Ergoterapeutförbund rf 29.5.2021

Sääntömääräinen syyskokous

Aika: 23.9.2021 klo 18.00

Paikka: Akavatalo, Rautatieläisenkatu 6, 00520 Helsinki

Kokouksessa päätetään sääntömääräiset asiat, valitaan hallituksen puheenjohtaja neljäksi seuraavaksi vuodeksi ja päätetään tehtävän hoitamisesta päätoimisesti, valitaan hallituksen varapuheenjohtaja kahdeksi seuraavaksi vuodeksi ja valitaan erovuoroisten tilalle muut hallituksen varsinaiset jäsenet sekä varajäsenet.

Koronatartuntatilanteen ja terveydensuojeluvaatimusten vuoksi kokoukseen pyydetään osallistumaan etäyhteyden välityksellä. Etäosallistuminen on mahdollista väliaikaisen lain (375/2021) mukaan. Kokouskutsun liitteessä on annettu etäosallistumista koskevat yleisohjeet. Kokoukseen on ilmoittauduttava ennakkoon 16.9.2021 mennessä sähköpostilla osoitteeseen toi@toimintaterapeuttiliitto.fi. Sähköpostiviestissä on ilmoitettava etäosallistumisoikeuden käyttämisestä ja siitä tulee käydä ilmi ilmoittautujan koko nimi.

Liiton sääntöjen mukaan liiton kokouksissa on vaalikelpoisuus varsinaisella jäsenellä, jolla ei ole maksettavaksi erääntyneitä liiton jäsenmaksuja liiton kokousta edeltäneen vuoden lopussa. Kolmen kuukauden ajan jäsenmaksunsa maksamisen laiminlyönyt jäsen ei saa käyttää äänioikeuttaan.

Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry:n hallitus

Kokouskutsun liite 29.5.2021

Ilmoittautumisen lisäksi kokousosallistuminen edellyttää yhteystietojen päivittämistä Toimintaterapeuttiliiton sähköiseen verkkopalveluun, jonka linkki löytyy liiton kotisivuilta. Yhteystietoja käytetään yhteydenpitoon ennen kokousta ja tarvittaessa myös kokouksen aikana.

Jäsenten, jotka ovat ilmoittaneet osallistuvansa etäyhteydellä kokoukseen, tulee olla paikalla (verkkoyhteys avattuna) torstaina 23.9.2021 viimeistään kello 17.30 osallistujien toteamiseksi. Kokous alkaa kello 18.00. Arvioitu päättymisaika on kello 20.00.

Kokousmateriaali ja osallistumislinkki sekä ohjeet sovellettavan kokousjärjestelmän käytöstä lähetetään kokoukseen ilmoittautuneille sähköpostitse 21.9.2021.

Ohjeet sisältävät opastuksen järjestelmän käyttöön ja miten kokouskäytännöt, kuten muutos- ja ponsiesitysten tekeminen sekä mahdollisiin äänestyksiin osallistuminen toteutetaan.

Liiton toimisto vastaa kokousta koskeviin mahdollisiin kysymyksiin ennen kokousta.

Yhteydenotto:

Toiminnanjohtaja Leila Mäkelä

leila.makela@toimintaterapeuttiliitto.fi

Tervetuloa syyskokoukseen!

JUKO | Valtiolla edessä yt-suma – katso, lue ja kuuntele, miten tilannetta kommentoi JUKOn neuvottelupäällikkö Minna Salminen →

– Tuhansien virkamiesten vähentäminen käytännössä muutaman kuukauden valmisteluajalla ei onnistu hyvän hallinnon mukaisesti. Huonolla hallinnolla ehkä, jos hallitus niin tahtoo, arvioi JUKOn valtiosektorin neuvottelupäällikkö Minna Salminen.

Toimintaterapeuttiliitto: Kehysriihen säästöt heijastuvat toimintaterapian asiakkaisiin lumipalloilmiön tavoin →

Maan hallituksen kehysriihineuvottelut päättyivät viime tiistaina. Julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella hyvinvointialueiden rahoitusta ja palveluita leikataan merkittävästi. TOI katsoo, että päätökset vaikuttavat toteutuessaan ainakin välillisesti myös toimintaterapiapalveluihin, sillä ne todennäköisesti heikentävät asiakkaiden toimintakykyä.

Sote-sopimuksen iltakahvit 22.4. klo 17-18 →

Oletko yhtenä kysymysmerkkinä sote-sopimuksen äärellä? Tule ensi maanantaina 22.4. klo 17-18 etänä järjestettävään TOIn iltakahvitilaisuuteen kysymään mieltäsi pohdituttavat kysymykset!