TOI hakee puheenjohtajaa – asetu ehdolle!

Kaipaatko uusia haasteita? Onko yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja toimintaterapian puolesta puhuminen sinun juttusi? Osaatko tehdä strategisia päätöksiä ja linjauksia tarvittaessa nopeastikin? Toimintaterapeuttiliitto hakee tarmokasta tekijää ja toimintaterapian roolin rakentajaa merkittävälle vaikuttamispaikalle liiton puheenjohtajaksi. Uusi puheenjohtaja valitaan liiton kevätkokouksessa 25.4.

Julkaistu 20.2.2023

Toimintaterapeuttiliiton puheenjohtajuus on vaativa, mutta takuulla innostava tehtävä ihmiselle, joka syttyy yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja haluaa olla mukana rakentamassa Toimintaterapeuttiliitosta entistäkin vaikuttavampaa ja vahvempaa toimintaterapeuttien ja toimintaterapia-alan edunvalvojaa ja puolestapuhujaa.

Puheenjohtajan työhön kuuluu muun muassa yhdistyksen strateginen johtaminen, yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja vaikuttamisviestintä, verkosto- ja sidosryhmätyöskentely, hallitustyöskentelyn johtaminen sekä liiton palveluiden kehittäminen yhdessä toiminnanjohtajan kanssa. Valittava puheenjohtaja saa johdettavakseen osaavan ja innostavan hallituksen sekä toimiston työntekijöineen. Puheenjohtajan tehtävään sisältyy esihenkilönä toimiminen. Kyseessä on päätoiminen ja palkallinen työ luottamustehtävän lisäksi.

Puheenjohtajan tehtävä on liiton johtamistehtävä. Kannustamme jäseniämme moninaisilla taustoilla asettumaan ehdolle tehtävään.

Puheenjohtajan valitsee liiton kevätkokous 25.4. Puheenjohtajaehdokkaat, jotka ovat ilmoittaneet ehdokkuudestaan 6.4. mennessä, esitellään liiton jäsenkirjeessä ja some-kanavissa huhtikuun aikana. Tämän jälkeen ilmoittautuneille ehdokkaille emme voi taata näkyvyyttä liiton kanavissa. Ehdolle voi asettua aina äänestykseen asti.

Valittavan puheenjohtajan kausi alkaa 25.4. ja kestää syysliittokokoukseen 2025 asti.

Kun olet kiinnostunut asettumaan ehdolle puheenjohtajan tehtävään tai sinulla on kysyttävää tehtävästä, ota yhteyttä toiminnanjohtaja Leila Mäkelään. Leilaan voit olla yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse: leila.makela@toimintaterapeuttiliitto.fi tai p. 040 823 44 13.

JUKO | Pääministeri Petteri Orpo kutsui työmarkkinajohtajat koolle perjantaiksi →

Orpo toivoo, että järjestöt aloittaisivat neuvottelut palkkamallista. JUKOsta pääministerin tapaamiseen osallistuvat va. toiminnanjohtaja Jouni Vattulainen ja hallituksen puheenjohtaja Katarina Murto.

TOIn apurahahaku 2024 on auki →

Jäsenenämme voit hakea apurahaa täydennyskoulutukseen, tieteelliseen tutkimukseen ja alan kehittämiseen. Tutustu hakuehtoihin ja -ohjeisiin ja hae apurahaa perjantaihin 26.4.2024 klo 16 mennessä!

SAK, Akava ja STTK: Työuralla tapahtuva opiskelu vaatii tukea →

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK, Akava ja STTK esittävät, että aikuiskoulutustuen pohjalle luodaan uusi tukimalli, joka turvaisi osaavan työvoiman saatavuutta eri aloilla työelämän osaamistarpeiden muuttuessa.