TOI järjestää täydennyskoulutusta jäsenilleen 25.4. – save the date!

TOI tarjoaa jäsenilleen keväällä 2024 edullisesti päivän mittaisen koulutuksen, jossa perehdytään kanadalaiseen asiakas- ja toimintakeskeiseen viitekehykseen. Ilmoittautuminen alkaa ensi vuoden puolella.

Julkaistu 13.12.2023

Koulutuksessa tutustutaan siihen, mitä ihmisen toiminta ja osallistuminen tarkoittaa toimintaterapiassa sekä miten toimintaterapiassa voidaan tukea yksilön toiminnallista suoriutumista ja osallistumista.  Koulutus pohjautuu kanadalaisiin toimintaterapian käytäntöjä ohjaaviin toimintaperiaatteisiin ja ohjeisiin (Towsend ym. 2013 ja Egan ym. 2022). Vain TOIn jäsenille suunnattu koulutus antaa hyvän pohjan käyttää esimerkiksi COPM-menetelmää omassa työssä.

Koulutuspäivä järjestetään verkossa torstaina 25.4.2024 klo 8.15-15. Yhteistyökumppanina toimii JAMK. TOI tarjoaa koulutuksen jäsenilleen 50 euron etuhintaan.

Kouluttajina toimivat toimintaterapian lehtorit Tanja Hilli-Harju (toimintaterapeutti yamk, AmO) sekä Mari Kantanen (toimintaterapeutti, TtM).

Lisätietoja ja ilmoittautuminen koulutukseen tulossa alkuvuodesta 2024, joten pysythän kuulolla!

Toimintaterapeuttiliiton toiminnanjohtajaksi on valittu Tove Lassenius →

Lassenius aloittaa tehtävässä kesäkuussa. Päätöksen toiminnanjohtajan valinnasta teki liiton hallitus.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.