TOIn apuraha toimintaterapia-alan kehittämiseen

Haku avoinna - TOIn henkilökohtaiset apurahat toimintaterapia-alan kehittämiseen. Hakuaikaa on 16.5.2022 klo 16 asti.

Julkaistu 14.3.2022

Vuonna 2022 apurahaa myönnetään kehittämistoimintaan, joka edistää TOIn sääntömääräistä tarkoitusta ja jonka tavoitteena on edistää toimintaterapiapalvelujen saatavuutta hyvinvointialueiden käynnistyessä. Apurahaa voidaan myöntää esimerkiksi valtakunnalliselle, alueelliselle tai paikalliselle kehittämishankkeelle.

Apurahaa myönnetään liiton varsinaisille jäsenille. Hakijalta edellytetään kolmen vuoden yhtäjaksoista jäsenyyttä.

Kehittämistoimintaan myönnettävä apuraha on haettavissa maanantaihin 16.5.2022 klo 16 asti.

Lue lisää apurahan hakemisesta ja myöntämisperusteita TOIn 10.3. lähettämästä jäsenkirjeestä. Linkki hakulomakkeeseen on jäsenkirjeessä.

JUKO | Valtiolla edessä yt-suma – katso, lue ja kuuntele, miten tilannetta kommentoi JUKOn neuvottelupäällikkö Minna Salminen →

– Tuhansien virkamiesten vähentäminen käytännössä muutaman kuukauden valmisteluajalla ei onnistu hyvän hallinnon mukaisesti. Huonolla hallinnolla ehkä, jos hallitus niin tahtoo, arvioi JUKOn valtiosektorin neuvottelupäällikkö Minna Salminen.

Toimintaterapeuttiliitto: Kehysriihen säästöt heijastuvat toimintaterapian asiakkaisiin lumipalloilmiön tavoin →

Maan hallituksen kehysriihineuvottelut päättyivät viime tiistaina. Julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella hyvinvointialueiden rahoitusta ja palveluita leikataan merkittävästi. TOI katsoo, että päätökset vaikuttavat toteutuessaan ainakin välillisesti myös toimintaterapiapalveluihin, sillä ne todennäköisesti heikentävät asiakkaiden toimintakykyä.

Sote-sopimuksen iltakahvit 22.4. klo 17-18 →

Oletko yhtenä kysymysmerkkinä sote-sopimuksen äärellä? Tule ensi maanantaina 22.4. klo 17-18 etänä järjestettävään TOIn iltakahvitilaisuuteen kysymään mieltäsi pohdituttavat kysymykset!