Uutiset

TOIn jäsenistö pitää erittäin tärkeänä, että hallituksen suunnittelemat heikennykset työntekijän asemaan pyritään estämään

TOI kysyi jäseniltään lokakuussa, miten tärkeänä nämä pitävät estää maan hallituksen ajamia suunnitelmia, jotka toteutuessaan heikentäisivät työntekijän asemaa.

Julkaistu 9.11.2023

Saimme kyselyyn satoja vastauksia - lämmin kiitos jokaiselle vastaajalle, ja kiitos myös runsaslukuisista avovastauksista!

Vastausten perusteella TOIn jäsenistö pitää erittäin tärkeänä, että niin aikuiskoulutustuen poistaminen, vientivetoinen palkkamalli, ansiosidonnaisen työttömyysturvan heikennykset kuin määräaikaisten työsuhteiden perusteiden höllentäminen pyritään estämään. Kaikkein tärkeimpänä jäsenemme pitävät aikuiskoulutustuen turvaamista, seuraavaksi tärkeimpänä vientivetoisen palkkamallin torjumista.

TOI vastustaa työntekijän aseman heikentämistä. Seuraamme työmarkkinamuutosten valmistelua ja otamme niihin aktiivisesti kantaa osana Akavaa läpi syksyn.

TOIssa on voimaa, ja viestimme on sitä voimakkaampi, mitä enemmän meitä on! Kiitos, kun olet mukana.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.