TOIn päivitetyt arvot on julkaistu

Päivitetyt arvot hyväksyttiin liiton syysliittokokouksessa marraskuussa.

Julkaistu 20.12.2023

TOIn arvojen päivittämiseen ovat osallistuneet syksyn 2023 aikana sekä liiton jäsenet, hallitus että TOImisto. Arvot ohjaavat TOIn toimintaa ja kertovat, millainen TOImija TOI on. Tutustu päivitettyihin arvoihin!

Jäseniä varten

Olemme olemassa jäseniämme varten. Toimintamme kulmakivinä ovat jäsenten etu, hyvinvointi ja ammatillinen kehittyminen. Mahdollistamme osallistumisen liiton toimintaan ja kehittämiseen. Kuuntelemme, keskustelemme ja kommunikoimme avoimesti, aktiivisesti ja ajantasaisesti.

Yhteisöllinen

Uskomme yhteisöllisyyden ja yhteistyön voimaan ihmisten arjen toimintakyvyn ja hyvinvoinnin edistämisessä. TOI muodostaa kollegiaalisen yhteisön, joka kannattelee, kannustaa ja auttaa onnistumaan.

Avoin

Käymme aktiivista vuoropuhelua jäsenten ja sidosryhmien kanssa. Olemme avoimia, rehellisiä ja läpinäkyviä viestinnässä ja päätöksenteossa.

Edelläkävijä

Ajatteluamme ja toimintaamme ohjaa edelläkävijyys. Raivaamme tietä, luomme uutta ja teemme rohkeita valintoja. Olemme näkemyksellinen yhteiskunnallinen toimija. Teemme toimintaterapiaa tunnetuksi päämäärätietoisesti, tulevaisuussuuntautuneesti ja ilolla.

Vaikuttava

Olemme siellä, missä asioista keskustellaan ja päätetään. Vaikutamme meille tärkeisiin asioihin tavoitteellisesti ja päämäärätietoisesti. Saamme aikaan muutosta.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.