TOIssa on voimaa – Satakunnassa! 21.3.2024

TOIn puheenjohtaja Kirsi Wikman kutsuu kaikki Satakunnan alueen jäsenet yhteiseen tapaamiseen Porissa torstaina 21.3.2024 klo 17-19.

Julkaistu 4.3.2024

Tapaamme ravintola Siltalyhdyssä osoitteessa Siltapuistokatu 1, 28100 Pori.

TOI on yhteiskunnassa ja jäseniään varten. Keskustelemme tilaisuudessa yhdessä siitä, miten edistämme toimintaterapian ja toimintaterapeuttien asemaa sekä Satakunnassa että valtakunnallisesti.

Ohjelmassa on myös alueTOImija Tarja Perttula-Sjöroosin puheenvuoro sekä verkostoistumista ja kollegiaalisia kohtaamisia. Ilmoittaudu tapahtumaan jäsenkirjeessä lähetetyn linkin kautta 13.3. mennessä ja muistuta myös kollegaa ilmoittautumaan. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro myös, mitkä toimintaterapian tilanteeseen liittyvät asiat sinua mietityttävät tällä hetkellä Satakunnan alueella.

Tarjoilujen vuoksi tilaisuuteen ei voi ilmoittautua enää 13.3. jälkeen. Mikäli osallistumisesi estyy, ilmoitathan esteestä välittömästi meille osoitteeseen toimisto@toimintaterapeuttiliitto.fi. Peruuttamattomasta osallistumisesta joudumme veloittamaan 20 euroa.

PS. Tilaisuudessa on paikalla myös valokuvaaja. Tilaisuudessa otettavia kuvia käytetään TOIn viestinnässä ja markkinoinnissa. Kuvausluvan antaaksesi laita kaulaan TOIn avainnauha, jonka saat tilaisuudesta. Näin kuvaaja tietää, että sinä voit näkyä otetuissa kuvissa.

Lämpimästi tervetuloa, nähdään Porissa!

SAK, Akava ja STTK: Aikuiskoulutustuelle ei onnistuttu luomaan korvaavaa mallia →

Palkansaajajärjestöt SAK, Akava ja STTK jättivät eriävän mielipiteen työuran aikaista jatkuvaa oppimista kehittävän työryhmän loppuraporttiin, joka julkaistiin tänään 11. huhtikuuta. Järjestöt eivät kannata opintotukeen tai lainaan perustuvaa mallia aikuiskoulutustuen tilalle.

Tervetuloa TOIn kevätkokoukseen 16.5.2024! →

TOIn sääntömääräinen kevätkokous järjestetään torstaina 16.5.2024 klo 17 alkaen Akavatalolla. Ilmoittaudu viimeistään 10.5. ja tule mukaan kokoukseen paikan päälle tai etänä.

Toimintaterapeuttiliitto: Kuntoutukseen tulee päästä myös ilman diagnoosia →

Suomessa tarvitaan uudenlaista ajattelua kuntoutukseen pääsyn kriteereistä. Hallitusohjelman tavoite siirtää sote-palveluiden painopiste korjaavista toimenpiteistä ennaltaehkäisyyn ja varhaiseen apuun on hyvä, mutta esimerkiksi kirjaus nuorten ammatilliseen kuntoutukseen pääsemisestä vain sairaus- tai vammadiagnoosilla vaikuttaa toteutuessaan päinvastoin, Suomen Toimintaterapeuttiliitto toteaa.