Vahva TOImija -seminaari 1.11. | Toimintaterapia ja työkyky

Tervetuloa Vahva TOImija -seminaariin perehtymään toimintaterapeutin työkykyosaamiseen! Seminaarin alustuksissa toimintaterapeuttiasiantuntijat paneutuvat toimintaterapian tuottamaan lisäarvoon työkyvyn edistämisessä ja työllistymisessä.

Julkaistu 23.10.2023

Osallistumalla saat teoriatietoa ja käytännön näkökulmia siihen, millaista työkykyosaamista toimintaterapeuteilla on sekä millaisissa toimintaympäristöissä toimintaterapeutit tällä hetkellä työskentelevät. Tavoite on lisätä tietoutta toimintaterapian mahdollisuuksista työkyvyn edistämisesssä, vahvistaa toimintaterapeuttien työkykyyn liittyvän osaamisen tunnistamista ja innostaa toimintaterapeutteja tehtäviin, joissa edistetään työllisyyttä.

Aika: keskiviikko 1.11.2023 klo 13-16
Paikka: etänä tapahtumahetkellä tai tallenteena
Ilmoittautuminen 30.10. mennessä. Ilmoittautumislinkki löytyy maanantaina 23.10. lähetetystä jäsenkirjeestä, ja osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ohjelma

Osatyökykyisten henkilöiden työllistymistä tutkitusti edistävät keinot toimintaterapian näkökulmasta
Eva Paakkanen, asiantuntija, toimintaterapeutti, MSc (OT)

Toimintaterapeutin asiantuntijuus työllistymisen ja työnhaun mahdollistamisessa
Janett Halonen, toimintaterapian lehtori

Kokemuksia toimintaterapian roolista monialaisessa työ- ja toimintakyvyn arvioinnissa – Keusoten Työkykyhankkeen työkykytiimi
Ursula Kurkimäki, toimintaterapeutti/työkykykoordinaattori
Anna Laine, toimintaterapeutti
Satu Kontiainen, projektikoordinaattori

Toimintaterapia osana työllisyyspalvelua
Jari Pihlava, toimintaterapian lehtori, TtM, kouluttajapsykoterapeutti, toimintaterapeutti

Toimintaterapeutin osaaminen työhön paluun tukemisessa - Meistä on moneksi!
Kati Ahtiainen, VTM, valmistuu marraskuussa toimintaterapeutiksi

Toivo- toiminta- ja työkyvyn analyysi- ja ohjausmenetelmän -esittely
Hannaleena Karhu, toimintaterapeuttiyrittäjä

Tilaisuuden fasilitaattorina toimii toimintaterapeutti, tapahtumatuottaja Heidi Åkerlund.

Tilaisuus päättyy klo 16.

Maksuton tilaisuus on TOIn jäsenten jäsenetu.

Lämpimästi tervetuloa!

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.