Tervetuloa. Välkommen.

TOI on akavalainen ammattiliitto

Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry, tuttavallisemmin TOI, on toimintaterapeuttien, toimintaterapeuttiopiskelijoiden ja toimintaterapia-alan edunvalvoja.

Toimintaterapeuttiliitto →

Toimintaterapian ydin on merkityksellinen toiminta

Toimintaterapia perustuu toiminnantieteeseen. Toiminnantiede (occupational science) tutkii ihmisen toimintaa arjessa. Toimintaterapia ja toiminnantiede ovat kiinnostuneita toimintoihin liittyvistä yksilöllisistä valinnoista ja toiminnan merkityksestä terveydelle ja hyvinvoinnille.

Toimintaterapia →

Toimintaterapeutti on kuntoutusalan asiantuntija

Toimintaterapeutti saattaa ihmisen merkitykselliseen ja toimivaan arkeen – arkeen, joka on aina enemmän kuin pelkkää pärjäämistä.

Toimintaterapeutti →

Liity jäseneksi

Toimintaterapeuttiliitto on akavalainen ammattiliitto ja ainoa toimintaterapeuttien, toimintaterapia-alan ja sen opiskelijoiden edunvalvoja Suomessa. Jätä jäsenhakemus ja liity jäseneksi.

Kiinnitetty

Koulutus 25.4. | Asiakas- ja toimintakeskeinen toimintaterapia kanadalaisen lähestymistavan mukaisesti – teoriasta käytäntöön →

TOI tarjoaa edullisesti jäsenilleen kanadalaisen asiakas- ja toimintakeskeisen lähestymistavan perusteita käytännönläheisesti käsittelevän koulutuspäivän yhteistyössä JAMKin kanssa.

Lue lisää →

SAK, Akava ja STTK: Aikuiskoulutustuelle ei onnistuttu luomaan korvaavaa mallia →

Palkansaajajärjestöt SAK, Akava ja STTK jättivät eriävän mielipiteen työuran aikaista jatkuvaa oppimista kehittävän työryhmän loppuraporttiin, joka julkaistiin tänään 11. huhtikuuta. Järjestöt eivät kannata opintotukeen tai lainaan perustuvaa mallia aikuiskoulutustuen tilalle.

Toimintaterapeuttiliitto: Kuntoutukseen tulee päästä myös ilman diagnoosia →

Suomessa tarvitaan uudenlaista ajattelua kuntoutukseen pääsyn kriteereistä. Hallitusohjelman tavoite siirtää sote-palveluiden painopiste korjaavista toimenpiteistä ennaltaehkäisyyn ja varhaiseen apuun on hyvä, mutta esimerkiksi kirjaus nuorten ammatilliseen kuntoutukseen pääsemisestä vain sairaus- tai vammadiagnoosilla vaikuttaa toteutuessaan päinvastoin, Suomen Toimintaterapeuttiliitto toteaa.