Ehdota vuoden 2023 toimintaterapeuttia!

Vuoden toimintaterapeutti julkistetaan TOIn syyskokouksessa 23.11.2023.

Julkaistu 17.10.2023

Suomen Toimintaterapeuttiliiton tehtävä on toimia toimintaterapeuttien ja toimintaterapia-alan edunvalvojana. Yhdistys vaikuttaa toimintaterapeuteille tärkeisiin työelämän asioihin sekä valvoo ja kehittää suomalaista toimintaterapeuttikoulutusta. Yhdistys kokoaa yhteen toimintaterapeutit ja toimintaterapeuttiopiskelijat.

Suomen Toimintaterapeuttiliitto toivoo esityksiä vuoden 2023 toimintaterapeutista. Esityksiä voivat tehdä kaikki TOIn jäsenet, joko yksin tai yhdessä kollegoiden kanssa. Hallitus myöntää nimityksen TOIn jäsenelle, joka on edistänyt TOIn ydintehtävän toteutumista ja omalla toiminnallaan vahvistanut toimintaterapeuttien asemaa yhteiskunnassa joko alueellisesti tai valtakunnallisesti. Esityksessä tulee olla esiteltynä alaa edistävä konkreettinen toiminta tai teko.

Ehdotus vuoden 2023 toimintaterapeutista perusteluineen tulee toimittaa TOImistolle (toimisto@toimintaterapeuttiliitto.fi) 31.10.2023 mennessä.

TOI on nimennyt ansioituneen toimintaterapeutin jo vuodesta 1994. Vuoden toimintaterapeutti julkistetaan syyskokouksessa 23.11.2023.

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.