Kunta-alan neuvottelut ovat keskeytyneet

Myös SOTE-osapuolet tauolla neuvotteluista. Julkisen sektorin palkansaajat, kuten toimintaterapeutit, ovat siirtyneet sopimuksettomaan tilaan 1.3., koska kunta-alalla voimassa ollut sopimuskausi päättyi 28.2. Sopimuksettoman tilan aikana ei ole työrauhavelvollisuutta, eli myös työtaistelut ovat mahdollisia.

Julkaistu 1.3.2022

Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT keskeytti kunta-alan neuvottelut jättämättä tarjousta maanantaina 28.2. Se ilmoitti kutsuvansa pääsopijajärjestöt pöytään, kun katsoo siihen olevan edellytyksiä. Palkkaohjelma pysyy edelleen JUKOn tavoitteena. Myös SOTE-osapuolet tauolla neuvotteluista.

Julkisen sektorin palkansaajat, kuten toimintaterapeutit, ovat siirtyneet sopimuksettomaan tilaan 1.3. , koska kunta-alalla voimassa ollut sopimuskausi päättyi 28.2.

Sopimuksettomassa tilassa työpaikoilla sovelletaan vanhan sopimuksen määräyksiä, kunnes uusi sopimus tulee voimaan.

Tällä hetkellä tärkeintä, mitä jäsenemme voivat tehdä, on jäsentietojen päivittäminen verkkopalvelussa ja TOIn viestinnän seuraaminen jäsenkirjeissä.

Jäsentiedot voi päivittää jäsenen verkkopalvelussa toimintaterapeuttiliitto.fi/verkkopalvelu

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.