Vahva TOImija -seminaari 16.11. | TOI on yhteiskunnassa

Tervetuloa Vahva TOImija -seminaariin vahvistamaan yhteiskunnallista orientaatiotasi! Seminaarin alustuksissa toimintaterapeuttiasiantuntijat paneutuvat toimintaterapeuttien yhteiskunnalliseen toimintaympäristöön ja kertovat oman näkemyksensä toimintaterapeutin yhteiskunnallisesta roolista.

Julkaistu 9.11.2023

Toimintaterapia-alan asiantuntijana toimiminen vaatii, että asiakkaan toimintaympäristöä tarkastellaan laajasta näkökulmasta ja myös yhteiskunnallisella tasolla. Tavoite on, että seminaariin osallistumalla voit lisätä ja syventää omaa yhteiskunnallista orientaatiotasi ja oppia uutta esimerkiksi alaamme koskevista päätöksentekoprosesseista. Saat myös uusia näkökulmia siihen, miten jokainen toimintaterapeutti voi omalla työllään vaikuttaa yhteiskunnan keskeisiin kysymyksiin ja rakenteisiin.

TOI haluaa seminaarin avulla innostaa toimintaterapeutteja vaikuttamaan sote-palvelujen kehittämiseen sekä vahvistaa toimintaterapeuttien ammatti-identiteettiä arjen toimintakyvyn asiantuntijana, jolla on keskeinen rooli yhteiskunnassa. Rakennamme seminaarissa yhdessä siltaa yhteiskunnassa tapahtuvien asioiden ja toimintaterapeuttien välille.

Seminaari on suunnattu kaikille TOIn jäsenille.

Aika: torstai 16.11.2023 klo 13-16
Paikka: Teams etänä tapahtumahetkellä tai tallenteena
Ilmoittautuminen 14.11. mennessä linkistä, joka löytyy 8.11. lähetetystä jäsenkirjeestä. Osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä.

TOI on ratkaisu
TOIn puheenjohtaja Kirsi Wikman

Kehittäjän puheenvuoro
Asumisneuvoja, toimintaterapeutti Elina Kolehmainen

Toimintaterapeutti on ensisijainen, ei viimesijainen ammattilainen
Perusterveydenhuollon toimintaterapian päällikkö Meri Pekkanen

TOI on yhteiskunnassa – opiskelijan puheenvuoro
Toimintaterapeuttiopiskelija Rita Häkkinen

Toimintaympäristönä vaikuttaminen – minun polkuni
Toimintaterapeutti YAMK, Projektikoordinaattori Satu Kontiainen

Kokemuksia käytännön kehittämisen arjesta
Toimintaterapeutti Mari Pihl

Tilaisuus päättyy klo 16.

Maksuton tilaisuus on TOIn jäsenille tarkoitettu jäsenetu, joten ethän jaa webinaarilinkkiä tai -materiaaleja eteenpäin.

Lämpimästi tervetuloa!

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.

COPM-arviointimenetelmän uudistettu 5. painos on julkaistu →

TOI tuki päivitystyötä ja käännätti uudistetun arviointilomakkeen ja ohjeen suomeksi. Uudistettu arviointimenetelmä on nyt ostettavissa.