Uutiset

Vuoden toimintaterapiateko 2023 -kunniamaininta Anni Vuoriselle ja Hanni Hyytiäiselle

Suomen Toimintaterapeuttiliitto on myöntänyt Anni Vuoriselle ja Hanni Hyytiäiselle Vuoden toimintaterapiateko -kunniamaininnan toimintaterapian näkyvyyden ja tunnetuksi tekemisen edistämiseksi sosiaalisessa mediassa.

Julkaistu 23.11.2023

Toimintaterapeutit Hanni Hyytiäinen ja Anni Vuorinen ovat tekijät Toimintaterapeutit-Instagram-tilin takana.

Hanni Hyytiäinen ja Anni Vuorinen ovat perustaneet Toimintaterapeutit–Instagram-tilin, jonka tavoite on jakaa tietoa toimintaterapian mahdollisuuksista ja vaikutuksesta ihmisten arkeen.

Tili keräsi perustamisensa jälkeen nopeasti seuraajia, joita on jo yli 38 000. Toimintaterapeutit-tilillä julkaistaan lyhyitä tietoiskuja arjen haasteisiin, kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin, kasvuun ja kehitykseen liittyen. Mukana on aina toimintaterapeutin osaaminen ja näkemys.

Kunniamaininta myönnettiin Suomen Toimintaterapeuttiliiton syysliittokokouksessa 23.11.

Lue Vuorisen ja Hyytiäisen haastattelu huomenna perjantaina 24.11. TOIn nettisivuilta!

Yksityinen terveyspalveluala siirtyi sopimuksettomaan tilaan →

Vanhaa työehtosopimusta kuitenkin noudatetaan normaaliin tapaan siihen asti, kunnes uusi sopimus saadaan aikaan.

TOI laati määritelmän toimintaterapeutin suoravastaanotolle →

TOIn määritelmätyö toimintaterapeutin suoravastaanotolle on valmistunut. Määritelmä tekee näkyväksi jo nyt laajasti käytössä olevat toimintamallit toimintaterapiapalvelujen lähetteettömästä käytännöstä.

Soteri-rekisterin käyttöönotto on aiheuttanut hankaluuksia toimintaterapeuttiyrittäjille →

Valvontalain myötä käyttöön tulleen Soteri-rekisterin käyttöönotossa on ollut haasteita alkuvuoden ajan. Haasteita ovat aiheuttaneet sekä jatkuvasti kehitetty Soteri-rekisteri että palvelun ruuhkautuminen. Haasteet ovat näkyneet myös TOIn yrittäjäjäsenpalvelussa.