Jäsenmaksukäytännöt

Liittomme jäsenmaksun voi maksaa itse tai se voidaan pidättää suoraan palkasta. Jäsenmaksusta voi hakea myös vapautusta.

Jäsenmaksun maksaminen itse

TOIn jäsenmaksu maksetaan kuukausittain. Viitenumeron saat meiltä tilaamalla postitse, sähköpostitse tai jäsenen verkkopalvelusta.

Jäsenmaksun maksat helpoiten e-laskulla, jonka saat käyttöösi verkkopankissasi hakemalla laskuttajaluettelosta Suomen Toimintaterapeuttiliiton. Vastuu jäsenmaksun maksamisesta ja maksun oikeellisuudesta on jäsenellä. Muistathan siksi tarkastaa jäsenmaksusi suorituksen palkkatodistuksesta säännöllisesti.

Jäsenmaksun tilittäminen työnantajalla

Voit tilittää jäsenmaksusi myös työnantajaperintänä, jolloin työnantajasi hoitaa jäsenmaksun pidättämisen suoraan palkastasi. Asiasta sovitaan molempien osapuolten allekirjoittamalla valtakirjalla. Valtakirjasta jää yksi kopio sinulle, yksi työnantajalle ja yksi postitetaan Toimintaterapeuttiliitolle. Vastuu jäsenmaksun maksamisesta ja maksun oikeellisuudesta on jäsenellä. Muistathan siksi tarkastaa jäsenmaksusi suorituksen palkkatodistuksesta säännöllisesti.

Vapautus jäsenmaksusta

Kelan etuuksista – kuten vanhempainrahasta, lastenhoidon tuesta, opintotuesta, työttömän peruspäivärahasta tai sairauspäivärahasta – ei peritä jäsenmaksua. Voit saada jäsenmaksuvapautuksen ilmoittamalla sen syyn ja keston Toimintaterapeuttiliitolle. Ilmoituksen teet helpoiten jäsenen verkkopalvelussa.

Yrittäjänä tai ammatinharjoittajana voit saada jäsenmaksuvapautuksen, mikäli keskeytät yritystoimintasi kokonaan Kelan etuuksia koskevalta ajalta. Ilmoituksen teet helpoiten jäsenen verkkopalvelussa.

Ladattavat tiedostot

TOI säännöt (pdf)